• Amrit

Smaksatt vispgrädde?

Har förstått att man kan smaksätta grädde med olika saker som man smälter ner i den och att man ändå kan vispa den sen.
    Någon som vet hur man gör? Tips på bra smaksättare?
    Behöver tårtinspiration!

• Svar på tråden Smaksatt vispgrädde?
  • Gudrun256

Mintextrakt fungerar alldeles utmärkt.

• AngelEye

Jag har gjort det med både ahlgrens bilar, marianne och zoo-godis :) Går jättebra!

• AngelEye

om du vill veta hur man gör så googla på "Fluff" :)

Du häller grädde i en kastrull och värmer upp den ihop med godis till godiset smält. Sedan ska du låta det svalna och stå i kylen över natten. sedan vispa upp dagen därpå.

• SilverEmma
    AngelEye skrev 2011-01-16 21:59:25 följande:
    om du vill veta hur man gör så googla på "Fluff" :)

Du häller grädde i en kastrull och värmer upp den ihop med godis till godiset smält. Sedan ska du låta det svalna och stå i kylen över natten. sedan vispa upp dagen därpå.
    Aaahh....är det det som är fluff! Har aldrig riktigt fattat...det ska jag testa!
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • AngelEye
    SilverEmma skrev 2011-01-16 22:20:42 följande:
    Aaahh....är det det som är fluff! Har aldrig riktigt fattat...det ska jag testa!
    haha jajjemensan! Gör så, det är faktiskt ganska gott .. fast väldigt sött :P Man orkar inte äta alltför mycket av det!
  • SilverEmma
    AngelEye skrev 2011-01-16 22:27:24 följande:
    haha jajjemensan! Gör så, det är faktiskt ganska gott .. fast väldigt sött :P Man orkar inte äta alltför mycket av det!
    Ska passa på när äldsta tjejen fyller två i februari....kan man klicka det på vanliga muffins?
    Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Amrit

Åhh, tack för svaren! Tänkte mig använda sån grädde i någon form av tårta... vet inte riktigt vilken än så goda tårtrecept är också välkomna

Svar på tråden Smaksatt vispgrädde?