Anonym skrev 2011-01-16 22:42:03 följande:
beskriv lite mer så kanske jag har något tips, har haft en kille med stora insomningsproblem
Vad vill du veta?
Snabba drag:
Han har haft problem med att somna sen han var liten. Led tidigare av sömnbrist var och är hyperaktiv (lugnare nu än innan dock). Tidigare har han medicinerats med både theralen och circadin och omega3.
Ett tag sov han ok under omständigheterna. Innan dess kunde han vara uppe hela nätterna dock tvingade vi honom att sova vid 2 på natten. Det tog flera månader plus medicinerna att få honom att sova någotsånär och då somnade han vid 22.
Under flera månader innan var det samma som nu att han slog och sparkade mig drog i håret etc. Ibland fick jag hålla fast honom för att han var så våldsam.
Sedan sov han ok några månader tills han bror började skolan och då gick allt åt helvete igen.
Nu trissar han upp sig själv och det slutar med att han sparkar mig eller slåss etc. Skriker som en galning också och sedan när han till slut somnar så vänder han bara på sig och slocknar.
Går inte att prata med honom även om han vet att det är fel attt slåss etc. Och han bara garvar. Tror inte ens han slåss för att vara elak utan pga något annat.