• Aeris

Sveda i urinröret?

Vet inte vem jag ska fråga om detta egentligen, men jag blir iaf galen  Gråter gick till doktorn strax före jul för jag trodde att jag hade fått UVI. Stickan var negativ så jag fortsatte som vanligt. Blev strax efter nyår väldigt dålig, feber och ont i magen samt trängningar och allmän olustkänsla, trodde återigen att det var UVI. Tillbaka till vårdcentralen, men negativ sticka även den här gången. Fick åka in akut, träffade en kirurg och en gynekolog som gjorde ultraljud, men allt såg bra ut. Men jag har fortfarande problem. Känner mig kissnödig ofta, det svider inte vid själva toalettbesöket utan efteråt. Har en konstig känsla i underlivet och det känns irriterat, känns som det kan komma från urinröret. Klamydiaprov är taget, men det betvivlar jag starkt att jag har. Är inte heller gravid, inga konstiga flytningar eller blödningar och det gör heller inte ont vid sex.

• Svar på tråden Sveda i urinröret?
  • Anna Carin Lilja

Hej!
    Jag väntade bara att få läsa att du testat dej för klamydia, och uppenbarligen har du det, men inte fått besked än.
    Det du beskriver kan mycket väl vara symtom på klamydia.
    Om inte annat så finns det en mycoplasma bakterie man kan få som ger liknande symtom. Detta testas hos vårdcentralen!
    Kontakta dem för utredning om problem kvarstår och klamydia är negativt.
    Kom även på; det finns slemhinna i urinröret likväl som i slidan. Om man tvättar sig ofta (en gång om dagen tex) även om man bara använder vanligt vatten utan tvål, så kan det torka ut slemhinnan och göra att den svider....
    Begränsa din underlivshygien om du använder tvål oftare än en gång i veckan, vatten en gång om dagen på underlivet.!

• Aeris

Jag har testat för klamydia, men ingen har hört av sig om provsvaret så då antar jag att det var negativt, vilket jag också trodde. Jag får kontakta min vårdcentral igen, och göra ett test för de mycoplasmabakterier som du nämner.
    Tack för hjälpen!

Svar på tråden Sveda i urinröret?