• C060908

3D/4D Ultraljud är det värt det?

Har några frågor till er som gjort 3d/4d ultraljud vore jätte snällt om ni orkar/vill svara

- Var det värt pengarna?
    - Om ni gjorde bara könsul fick ni se bebisens ansikte också?
    - Vilken vecka gjorde ni eller anser ni att det är bäst att göra det?

• Svar på tråden 3D/4D Ultraljud är det värt det?
  • FruG

Vi har gjort det och det vart värt varje krona!
    Jag var i vecka 28 när vi gjorde det med sonen.

• C060908
    FruG skrev 2011-01-16 22:53:18 följande:
    Vi har gjort det och det vart värt varje krona!
    Jag var i vecka 28 när vi gjorde det med sonen.
    Såg ni ansiktet tydligt? Fick ni film?
  • Madski

Vi gjorde det i v.25 och det var definitivt värt varenda krona! Ja, vi fick se ansiktet och det sjukaste är att vi har ett kort på Alva när hon är fem dagar och sover i bilbarnstolen och hon är så lik sig själv från ett av 3D/4D korten, galet coolt!

• C060908
    Madski skrev 2011-01-16 23:18:07 följande:
    Vi gjorde det i v.25 och det var definitivt värt varenda krona! Ja, vi fick se ansiktet och det sjukaste är att vi har ett kort på Alva när hon är fem dagar och sover i bilbarnstolen och hon är så lik sig själv från ett av 3D/4D korten, galet coolt!
    gjorde ni bara köns ul eller gjorde ni den längre varianten?

Är väldigt sugen på att göra det
  • Madski

Vi gjorde den längre varianten, visste redan att det var en liten tjej, men fick se det igen :).

• Köttbullemamman

Läkaren gjorde 3D-ul av bara farten på vanliga RUL i vecka 21, för att hon tyckte att "bäbisen låg så bra till så jag kunde inte låta bli!" Vi bad inte ens om det, och jag tyckte väl egentligen de där bilderna var lite småläskiga.. (vi betalade följaktligen inget).

När vår dotter föddes kunde man se likheter från de där bilderna, trots att de var tagna redan i vecka 21! Riktigt, riktigt häftigt :) Kan tänka mig att det är ännu mäktigare senare i graviditeten när bebben är ännu mer "färdig". Är du sugen på sådana bilder så varför inte!

• C060908
    Köttbullemamman skrev 2011-01-17 00:34:58 följande:
    Läkaren gjorde 3D-ul av bara farten på vanliga RUL i vecka 21, för att hon tyckte att "bäbisen låg så bra till så jag kunde inte låta bli!" Vi bad inte ens om det, och jag tyckte väl egentligen de där bilderna var lite småläskiga.. (vi betalade följaktligen inget).

När vår dotter föddes kunde man se likheter från de där bilderna, trots att de var tagna redan i vecka 21! Riktigt, riktigt häftigt :) Kan tänka mig att det är ännu mäktigare senare i graviditeten när bebben är ännu mer "färdig". Är du sugen på sådana bilder så varför inte!
    Okej tack för ditt svar! Om du skulle bli gravid igen skulle du göra ett sånt ultraljud då igen men då betala för det?
  • Mirakel händer

Det var helt klart värt varenda krona. Vi gjorde tillväxtultra + könsbenämning. Det skulle ha kostat 1500 kr. Men vi betalade bara 900 kr för läkaren var inte nöjd med bilderna som blev. Han fick inte någon bra bild fram ifrån på ansiktet. Men vi var super nöjda med undersökningen. Vi fick en CD skiva med bilder och film snutar på samt ljudfrekvenser på hjärtljudet. Fick även papperskopier. Vi kommer göra det igen om vi blir gravida igen.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Hoppetossan 79

Ja det var värt det!

Gjorde på emma ultraljudsklinik i Gbg. Gjorde köns och fick se hela bebisen och fick med bilder och filmklipp på ansikte, ben, händer osv! Kostade 1000 kr!
    Hon mätte även storlek, uppskattade vikt osv.

• Rundabullar

Nej, jag skulle inte betala för det. Var inte alls särskilt imponerad, tycker man ser bättre på vanligt UL när man vant sig. Det är ofta svårt att få bra bilder i 3d. Vi har kollat 3d vid 3UL och inte fått en enda "cool" bild, eller bra bild på ansiktet, så ha inte för höga förväntningar!

mvh 

Svar på tråden 3D/4D Ultraljud är det värt det?