• Anonym (:-()

Clearblue Veckoinikator +Missfall

Jag befarar att jag fått missfall tyvärr..
    Är det något man kan bekräfta med ett Clearbluetest med veckoinikator?
    OM jag fortfarande är gravid är jag nu i vecka 5+3 men jag har blödit sedan 4+6 tyvärr. Om jag testar med ett sådant test så borde det komma upp gravid +5 men om jag fått mf borde ju Hcgnivån sjunkit och visa färre veckor, eller?

Är jag helt ute och snurrar när jag tänker så här???

• Svar på tråden Clearblue Veckoinikator +Missfall
  • Dimitra

Vad tråkigt att du blöder och misstänker MF. Hoppas att det är falskt alarm {#emotions_dlg.flower}

Veckoindikatorn visar väl bara upp till 3+? Då brukar HCG nivån skilja sig så pass mycket åt mellan olika kvinnor och graviditeter att det är svårt att precisera vilken vecka man är i.

The Dimitra universe.
  • hottitotta

Om du gör ett test nu och ett test till om en vecka så borde det om en vecka vissa färre veckor än det idag. Lite rörigt blev det men hoppas du förstår hur jag menar.

• Il y a

Veckoindikatorn visar tiden sedan befrukting, medan graviditeten räknas sedan första dagen på senaste mens. Är du i vecka 5+3 borde veckoindikatorn visa 3+. Men jag tycker att du borde ringa gyn i stället för att experimentera med graviditetstest.

Alva 20090322
  • Cajza85

En del får blödningar utan att det betyder ngt alls. Är du orolig boka tid hos bm så ni kan kolla upp det tillsammans. På så sätt slipper du vara orolig =). Håller tummarna!

• Anonym (:-()

Var lite morgontrött och skrev +5 av misstag, menade +3!

För att vara ärlig har jag börjat tröttna på att springa hos BM och få MF bekräftat, har gjort det totalt 7 gånger hitills Hoppasdes slippa det denna gång och testa själv...

• Hoppfull84

tyvärr är inte de där testen med veckoindikator något att gå efter, de visar bara max upp till en viss vecka och är man låghormonare/höghormonare stämmer de inte överhuvudtaget.
    bästa sättet att testa är att  ta ett blodprov då de mäter hormonerna i blodet, detta upprepar man sedan en vecka senare och jämför om hormonnivåerna ökar som de ska.
    man kan ju även göra ett VUL, men det är inte säkert att det går att avgöra så tidigt på UL. man brukar oftast inte kunna konstatera graviditet förrän i v 6-8nånting på VUL..

som någon sagt innan så behöver inte blödning betyda missfall, månag blöder trots normal graviditet, (själv blödde jag från v 12-17, är nu i v 21 och känner bebisen varje dag)
    men bästa sättet att veta är någ ändå att göra blodprovet hos din BM.

Svar på tråden Clearblue Veckoinikator +Missfall