• morsa till två

Didriksons ytterkläder.. Dottern har 86, ska ja välja 80 eller 90 i Boardman set?

Min dotter har idag en POP-overall i 86, sitter perfekt på alla vis!

Vilken storlek motsvarar en vanlig 86:a när de kommer till Didriksons som har antingen 80 eller 90??

Om 80 motsvarar just 80 så borde kanske 90 motsvara 86? Eller är 80 som en 86:a o 90 som en 92:a..?????

Dotter nummer 1 har st 120 i sitt ställ, annars 122. Kläderna sitter perfekt!

Dotter nummer 2 har st 100 i sitt ställ, annars 104. Byxan sitter bra, kanske att jackan är påväg att bli lite men funkar fortfarande fint.. 

• Svar på tråden Didriksons ytterkläder.. Dottern har 86, ska ja välja 80 eller 90 i Boardman set?
  • mamma till tre busungar

Hur långt är barnet?

• sarsparis

Sonen som är 1 m lång och har 104/110 i vanliga kläder kan ha sitt set i strl 90 fortfarande, det börjar bli lite för kort i armar och ben men det funkar. Hans kusin som är några cm kortare har sitt ställ i 80. Jag gissar att 90 kan bli stort. Men det lättaste är ju att prova det först.

• mango

Min dotter har 80-86 i klädstorlek, är 78 cm lång och när jag håller boardman byxorna framför henne så är "axlarna" på byxorna i samma höjd som toppen på hennes huvud..

• cocos87

Min dotter har strl 86 på kläder mestrld på sitt boardman set ¨så har hon strl 80 och det sitter perfekt!

Nathalie 090607, Leo 101105
  • mezzi

sonen har 86-92 i de flesta kläder både ute och inneGlad. Han är 84 cm lång.

Jag valde st 80 till honom i detta set. pga att han nästan simma i stl 90. Det är lagom förstort på armarna och längden på bena, han har dock inte jätte långa ben.

har du möjlighet att prova är ju det bäst!

• fija001

Jag hade inte valt de kläderna alls till en så liten för jag tyckte att de var stela/hårda och inte alls smidiga att röra sig i ens för min treåring eller sexåring. Jag valde att sälja setten istället för att ärva fö jag var inte alls nöjd. Mina barn blev också alldeles fuktiga av svett i kläderna som inte verkade andas och mina barn är ändå vana vid just fleecefodrade galonkläder och gillar dessa.

• vattenlilja

om kläder har strl 80 betyder det att man kan ha den till nästa strl..86 . didrikssons bli det strl 90 *( därför att de har 10cm mellan storlekar).

• mortill31980

både pop och Didrikson är stora i sina storlekar....   min har 86 nu i kläder, men 80 i vinteroverall(som är pyttelite stor ännu), samt har min stora tjej 110-116 i kläder, men i didriksons regnställ 110 som kommer att passa även till hösten....  har alltid fått rådet att ta en storlek mindre än vad man normalt har när jag handlat i butik...

• cocos87
    fija001 skrev 2011-03-09 11:29:11 följande:
    Jag hade inte valt de kläderna alls till en så liten för jag tyckte att de var stela/hårda och inte alls smidiga att röra sig i ens för min treåring eller sexåring. Jag valde att sälja setten istället för att ärva fö jag var inte alls nöjd. Mina barn blev också alldeles fuktiga av svett i kläderna som inte verkade andas och mina barn är ändå vana vid just fleecefodrade galonkläder och gillar dessa.
    Oj, Jag håller absolut INTE med dig! Min dotter började använda sitt set när hon var 15-16 mån och hon rör sig hur bra som helst och fuktig av svett har hon ALDRIG blivit
  • LillaFlingan

Didriksons storlekar fungerar ´följande:

stl 80: 80-90cm längd på barnet
    stl 90: 90-100cm längd på barnet
    stl 100: 100-110cm längd på barnet osv osv

Så du får gå efter hur långt ditt barn är ts..

Vår äldsta son är 90cm nu och har haft en didriksons overall hela vintern som det är stl 90 på.
    Den var inte förstor i början av säsongen och nu sitter den ändå perfekt.. :)

Skalkläder o fleecekläder till våren har vi köpt också från Didriksons och också dem i stl 90.
    Har inte provat dem på sonen men höll upp dem framför och de såg ut o vara riktigt stora i stl, vilket är Perfekt!
    Då kan han kanske ha dem i höst också!:)))

Svar på tråden Didriksons ytterkläder.. Dottern har 86, ska ja välja 80 eller 90 i Boardman set?