• OliviaP

Sälja möbler?

Vi är nu mitt uppe i en flytt. Jag vill i princip göra mig av med alla gamla möbler som vi har.
    Vissa saker kan jag tänks mig att skänka bort, några har jag redan sålt och annat verkar jag inte få sålt trots annons på blocket.
    Nu till frågan, kan man vända sig till något företag, auktion eller dylikt som kanske vill ge några slantar för våra möbler?
    Känner mig helt lost och är tacksam för goda råd!

• Svar på tråden Sälja möbler?
  • Pigelinen

är det värdefulls så tar säkert en auktionsfirma dem. Är det smågrejor så kan man ofta ringa någon seconhandbutik så brukar de komma o hämta dem. Du får kanske inte betalt men då går pengarna till välgörenhet.

• soda

Vet faktiskt inte om det finns något sådant, här vart jag bor finns det iaf inte, utan här skulle alternativet vara att skänka det till pingstkyrkan eller rödakorset (som då kan komma och hämta möblerna gratis) men man får inget för det.
    Kanske finns i större städer, vart bor du någonstans?

• OliviaP

Jag bor i Stockholm, vet att myrorna kommer och hämtar begagnade möbler. Men vissa saker är rätt nya och jag känner inte föra att ge bort dem. kanske får ge ut fler annonser?

• Pigelinen
    OliviaP skrev 2011-01-17 14:04:16 följande:
    Jag bor i Stockholm, vet att myrorna kommer och hämtar begagnade möbler. Men vissa saker är rätt nya och jag känner inte föra att ge bort dem. kanske får ge ut fler annonser?
    tänk på att det precis varit jul.. jag skulle vänta till efter löning nu i januari med att sätta ut anonser. Har själv en anons ute, får massa svar men ingen som kommer o tittar, skulle gissa på att det blir ändring nu efter lön.
  • OliviaP
    Pigelinen skrev 2011-01-17 14:08:37 följande:
    tänk på att det precis varit jul.. jag skulle vänta till efter löning nu i januari med att sätta ut anonser. Har själv en anons ute, får massa svar men ingen som kommer o tittar, skulle gissa på att det blir ändring nu efter lön.
    Det stämmer ju iofs :) får som sagt lägga ut en annons till
  • Babylot86

Brukar finns något inom kommunen som köper och säljer saker. I Halmstad där jag kommer från heter det Kretsloppan och här i Falun heter det Ta till vara. De kanske inte ger så mycket men de säljer inte för så mycket heller.

Svar på tråden Sälja möbler?