• studerandemamma

Köpa UGGs. Vilken storlek?

Finns det nån som köpt som köpt UGGs från nätet?

Jag tänker skicka efter ett par, men jag kan inte bestämma storlek. Jag har läst att man ska köpa en storlek mindre än vad man har i vanliga fall. Stämmer detta verkligen? Skulle kännas dumt att beställa skor och sen är de för små/för stora...

Hoppas nån kan hjälpa mej! :)

• Svar på tråden Köpa UGGs. Vilken storlek?
  • JosefineK

Jag har 38 pà mina UGGs, min storlek i vanliga fall àr 38.5 sà lite mindre àr dom men jag skulle inte sàga en hel storlek. Hellre lite fòr stora, isàfall kan du ha en tjockare strumpa i, àn fòr smà!

• SunnyBunny

Ja jag har en storlek mindre i alla mina UGGS fejk som riktiga, men jag vill inte ha nån tjock strumpa i heller, och det skulle jag inte få plats med.

• MiniJi

Man ska ju egentligen inte ha strumpor i Uggs så ta en storlek så nära din egen som möjligt!

Ingen tid är bortkastad så länge man har roligt!
  • studerandemamma

Det står att man ska gå ner i storlek. Det är äkta UUgs som jag tänker beställa från Australien.

Jag har 39 i vanliga fall och det känns riskabelt att köpa 38. Men inte vill jag ju att de ska vara allt för stora heller.. I-landsproblem :)

• SunnyBunny
    studerandemamma skrev 2011-01-17 15:41:31 följande:
    Det står att man ska gå ner i storlek. Det är äkta UUgs som jag tänker beställa från Australien.

Jag har 39 i vanliga fall och det känns riskabelt att köpa 38. Men inte vill jag ju att de ska vara allt för stora heller.. I-landsproblem :)
    Men som tidigare skrev brukar det ju finnas måttabell där du kan mäta din fot och få fram rätt storlek:)
  • MiniJi

Jag kollade nu på mina, har egentligen storlek 39 men mina Uggs är 38. Passar helt perfekt barfota men funkar med strumpa också :)

Vilken sajt beställer du ifrån? Mycket billigare än butikerna i Sverige??

Ingen tid är bortkastad så länge man har roligt!
  • studerandemamma

Jo jag har kollat en sida där det finns måttabell.

Tänkte bara höra om det fanns nån som vet något om storlekarna av egen erfarenhet :)

• 1989

Jag har 38 normalt och köpte 36. Tror 37 också hade suttit bra, men köp i alla fall en storlek mindre.

• danosani

Jag har en storlek mindre. Ullen inuti plattas ju till och formas efter din fot.

Svar på tråden Köpa UGGs. Vilken storlek?