• gnuttenn

Ni som har fått prematur barn, hur blev det med andra??

Vill se lite statestik inom det här ämndet som ofta kommer upp, ni som har fått prematur barn, blev ert andra det också??

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som har fått prematur barn, hur blev det med andra??
  • LuMa

Första barnet prematur, andra inte.
    Första föddes fem veckor före bf, andra två veckor före bf.

• Kazeer

Första barnet var prematur (v 36+3) och tillväxthämmad. Andra barnet var prematur (v 35+3) och tillväxthämmad.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • pheron

Första barnet - prematur oxh tillväxthämmad
    Andra barnet - prematur

• gnuttenn

Tack för era svar.. Fler?

Jag och sambon har börjat prata om syskon och vill veta hur stor risk det är att det blir prematur andra gången ocskå.. :) Fast troligt vis så kommer vi vara förberädda på att det blir en prematur, då blir man bara desso gladare om man går några veckor extra :)

• Alcarinque
    gnuttenn skrev 2011-01-17 18:48:06 följande:
    Tack för era svar.. Fler?

Jag och sambon har börjat prata om syskon och vill veta hur stor risk det är att det blir prematur andra gången ocskå.. :) Fast troligt vis så kommer vi vara förberädda på att det blir en prematur, då blir man bara desso gladare om man går några veckor extra :)
    Jag frågade min BM om det där när jag var gravid med 2:an och hon menade att om det inte fanns några speciella orsaker till att första kom tidigt så skulle man inte vara så säker på att andra gjorde det också... Jag kan säga att de där tre veckorna som jag gick längre med 2:an än med 1:an kändes som tre år, haha! (för visst hade jag nog räknat lite med att även tvåan skulle kika ut något tidigare...) 
  • gnuttenn
    Alcarinque skrev 2011-01-17 18:52:58 följande:
    Jag frågade min BM om det där när jag var gravid med 2:an och hon menade att om det inte fanns några speciella orsaker till att första kom tidigt så skulle man inte vara så säker på att andra gjorde det också... Jag kan säga att de där tre veckorna som jag gick längre med 2:an än med 1:an kändes som tre år, haha! (för visst hade jag nog räknat lite med att även tvåan skulle kika ut något tidigare...) 
    Hihi :) Ja fast de där 3 veckorna är ju verkligen bra tre veckor.. Man slipper ju vara på neo och massa sånt! :)
  • Nova82

Första barnet 31+3
    Andra barnet 28+2

Swallowing pride never choked anyone
Svar på tråden Ni som har fått prematur barn, hur blev det med andra??