• Grodan2012

Känns som träningsvärk i magen

Undrar om det är NÅGON därute som antingen känner igen sig eller sitter inne på massa svar och kan svara mig vad detta kan vara för något... :)

Min senaste mens var 3 dagar försenad. Den var inte som den brukar vara, jag blödde sparsamt och jag blödde endast i 2½ dag, sen poff så var det borta. (Jag brukar ha riklig mens i ca 6 dagar)
    Innan den kom så hade jag kraftig mensvärk och ömma bröst. Mycket blodådror som syns på brösten. Huvudvärk. Kissat mycket.

Efter denna så kallade mens så fortsatte "mensvärken", inte lika kraftigt som tidigare, men ändock. Kissat mycket. Blodådrorna är kvar. Yrsel till och från. Fått ont i sidorna av ryggen. För en dag sedan så kändes det som träningsvärk i nedre delen av magen, utan att jag har tränat något! Känns som att jag gjort massor med situps. Den känslan sitter i idag med, dag två. Om jag känner på nedre delen av magen, typ blygdbenet så är det alldeles hårt (när jag står upp)  
    Jag har testat med ägglossningstest ett par dagar nu för vi vill "pricka" in rätt, men det visar endast ett svagt streck.

Jag vet inte vad jag ska tro om detta. Någon som känner igen sig?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Känns som träningsvärk i magen
  • angelica03

jag har också mer synliga blodådror på brösten och min mens är 1 dag sen.
    Jag känner även en lite känsla typ som håll i magen ibland och har lite mensvärk, är även jätte öm i brösten.

Ta ett test för att va på säkra sidan, det ska jag göra. Men ska vänta någon dag till, är så trött på att bli besviken :(

Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Grodan2012
    angelica03 skrev 2011-01-17 16:53:59 följande:
    jag har också mer synliga blodådror på brösten och min mens är 1 dag sen.
    Jag känner även en lite känsla typ som håll i magen ibland och har lite mensvärk, är även jätte öm i brösten.

Ta ett test för att va på säkra sidan, det ska jag göra. Men ska vänta någon dag till, är så trött på att bli besviken :(

Lycka till {#emotions_dlg.flower}
    Det är ju just det, "vågar" inte ta ett test..är så rädd för att bli besviken :(
    Usch vad jobbigt detta är!

Lycka till, till dig med!
  • angelica03

är din mens sen nu också?

• Eleonor b

Så kände jag med innan jag skulle ha mens.
    Tog ett gravtest och plussade!

• angelica03

jag plussad igår =)

Hoppas du m gör det =)
    HjärtaGravid

• Grodan2012
    angelica03 skrev 2011-01-19 07:51:55 följande:
    jag plussad igår =)

Hoppas du m gör det =)
    HjärtaGravid
    Stort grattis!! Det måste kännas underbart!!

Jag känner likadant som när jag skrev första inlägget.
    Igår började jag må illa och reagera ganska mycket på olika dofter.
    Idag fick jag knappt igen jeansen.. känner mig otroligt svullen.
    Det konstiga i detta är att mensen är ju inte sen. Jag ska ju inte ha förrän nästa vecka.
    Antingen väntar jag på det och ser om den kommer eller så tappar jag tålamodet och testar redan
    i helgen eller nåt.. NÅT skumt är det i alla fall med min kropp. Känns inte alls som det brukar göra.
    Stort grattis än en gång!
  • Mrs H 82

Jag har exakt samma problem! Jag trodde jag fick mens för snart två veckor sen men blödde bara lite och mensvärken fortsatte... Idag, 10 dagar efter att "mensen" börjat kniper det ordentligt i magen... Pessimist som jag är vägrar jag tro att jag kan va gravid, har gjort två negativa test ren, men som du äsger, nåt skumt är det ju! Hoppas på det bästa för oss båda!

• felfelicia

Hej! 

Jag är i vecka 4+6 och jag plussade i Tisdags.
    Jag har haft som träningsverk i magen nu i flera dagar så det kan absolut vara ett tecken på graviditet :) ta ett test vet jag  

Svar på tråden Känns som träningsvärk i magen