• arsamandi

lägenhetsnummer???????snälla hjälp

ok som många andra så har jag fått ett brev från försäkringskassan ang. lägenhetsnr.
    men hur fasen fyller man i det? för skriver jag de siffror jag har på ytterdörren som betsår av 2 siffror och inte 4 som det står., så går det inte utan man måste skriva 4 siffror!!
    har letat runt som en galning på nätet och förstår inte förklaringarna på försäkringkassans hemsida.
    Jag bor på våning 1 och har första dörren till höger av 3 dörrar.

• Svar på tråden lägenhetsnummer???????snälla hjälp
  • UmmAlina

Det ska inte vara det nr som står på din dörr.
    Så var det i alla fall för oss.

Hyresvärden ska ha ändrat skylten i entren där det står vilka som bor i huset
    Där finner du numret.

• SaraSara

Det "riktiga" lägenhetsnumret brukar stå på hyresavtalet eller motsvarande papper som man har om man bor i bostadrätt. Det brukar inte vara samma nummer som det som står vid dörren. 

• Izzziz

Gå ner i trappen till entrén o kolla på tavlan så har hyresvärden satt upp en lapp med allas nya lägenhets nr vs dom gammla

• jaghopparhögt
    UmmAlina skrev 2011-01-17 18:21:42 följande:
    Det ska inte vara det nr som står på din dörr.
    Så var det i alla fall för oss.

Hyresvärden ska ha ändrat skylten i entren där det står vilka som bor i huset
    Där finner du numret.
    Det kan mycket väl vara numret som står på dörren, beror helt på hyresvärden.
    Behöver heller inte stå i entren.
    Lättast är att kontakta hyresvärden.
  • Izzziz

Detta handlar om NYA lägenhets numrena så om du inte precis har flyttat så står det ej på hyresavtalet

• UmmAlina
    jaghopparhögt skrev 2011-01-17 18:25:16 följande:
    Det kan mycket väl vara numret som står på dörren, beror helt på hyresvärden.
    Behöver heller inte stå i entren.
    Lättast är att kontakta hyresvärden.
    Okej!
    Jag fick veta att det absolut inte kunde vara det.

Men okej!
  • arsamandi

det är samma nr på tavlan i porten som på hyreskontrakt och dörr. knepigt?

de står 11 överallt men inget mer. ska man skriva typ: 1001 då eller ? alltså det som står på deras hemsida är assvårt att förstå sig på, speciellt om man har svårt för siffror.

• Mizzz

Om du bor på första planet i första lgh till vänster har du 1001.

• arsamandi
    Mizzz skrev 2011-01-17 19:29:43 följande:
    Om du bor på första planet i första lgh till vänster har du 1001.
    nej till höger 1a våning
  • Mizzz

Första våningen innebär 10**, det antalet lgh som är innan din från vänster blir de två sista siffrorna, tex om det endast är en lgh innan, då blir 1002, två lgh innan din 1003 osv.

Svar på tråden lägenhetsnummer???????snälla hjälp