• Self Evident

Charter - slå till nu eller ha is i magen? (Grekland)

Jag funderar på att åka till Grekland i slutet av maj - början på juni. För några dagar sedan låg de lägsta priserna för den perioden under 3000 men nu börjar de stiga.
    Förra året när jag tittade på sista minuten-resor samma period låg priserna rätt lågt eftersom de flesta inte börjat sin semester då. Kan man räkna med att det blir så igen eller borde jag slå till redan nu för att vara säker på ett bra pris?

Vi vill inte åka till någon av de större öarna utan helst till ett mindre ställe om det har betydelse för priset. Sonen klarar inte värme särskilt bra har jag märkt under andra resor så början av säsongen passar oss.
    Tacksam för tips!     

• Svar på tråden Charter - slå till nu eller ha is i magen? (Grekland)
  • mia maria

Visst är det svårt!!??
    De senaste åren har jag hittat s.k sistaminuten resor (specade) för ca 3000:- för TVÅ pers i slutet av maj/början av juni, om man har möjlighet att resa med väldigt kort varsel!

I år hade jag lovat mig själv att invänta en sådan resa, men så fegade jag ur o bokade nu ist!
    Men är ni flexibla o kan resa när som helst så tycker jag nog att ni kan ha is i magen.
    Blir ni för nervösa så kan ni ju boka lite längre fram annars, för om några månader börjar ju resebolagens s.k junireor

• jennifer88

Är ni väldigt flexibla med vilka dagar ni kan vara borta och vart ni vill bo så avvakta.. Men annars tycker jag nog ni ska  boka redan nu! =)

• Self Evident

Jag jobbar i ett projekt och chefen är rätt flexibel med ledighet annars. Samtidigt kan juni bli en månad när allt ska fixas före semestern men en vecka borde jag kunna vara borta.

Jag tänkte lägga undan till resan, säga till chefen när vi tänker åka ungefär, packa väskorna och ha allt klart så att vi kan sticka nästan direkt. Jag måste bara hålla nerverna i schack, vissa ställen ser så fina ut!

Under 3000 för två är ju super! Junirea var ett nytt begrepp för mig men jag kollar nästan varje dag så jag lär inte missa den.

Sonens krav är pool och mitt är lägenhetshotell på ett mysigt ställe, alltså ingen jättecharterort. Annars kan vi nog tänka oss det mesta.

Jag har varit en del i Grekland, även längre perioder, men inte just maj-juni. Vad tror ni om vädret? Kan man bada i havet då? (Vi är iofs riktiga vikingar när det gäller badtemperatur .)

• mia maria

Ja de senaste åren har iaf de större resebolagen reat ut resor i början av juni. Rean brukar börja några månader innan vill jag minnas!

Det låter absolut som att ni är flexibla med resedatum så det kan nog löna sig att ha is i magen!
    Dock är ju då inte utbudet lika stort att välja mellan (om ni tar en s.k sistaminuten), men det beror ju på hur kräsna ni är med destination!

Jag har åkt alldeles i början av juni till Turkiet två ggr o det har absolut gått att bada i havet
    I år åker vi i slutet av maj, o jag räknar med havet denna gången också!

• Self Evident

Ja, jag tror vi väntar faktiskt. Jag har för mig att det fanns en del sistaminuten till mindre öar i juni förra året så jag hoppas på det.
    Turkiet har jag faktiskt varit i vid den tiden, (maj), och det var helt ok, som varm svensk sommar, iaf i södra delen av landet.
    Hoppas att ni får en härlig resa!

• mia maria
    Self Evident skrev 2011-01-17 22:37:24 följande:

Ja, jag tror vi väntar faktiskt. Jag har för mig att det fanns en del sistaminuten till mindre öar i juni förra året så jag hoppas på det.
    Turkiet har jag faktiskt varit i vid den tiden, (maj), och det var helt ok, som varm svensk sommar, iaf i södra delen av landet.
    Hoppas att ni får en härlig resa!

Tack detsamma!
Svar på tråden Charter - slå till nu eller ha is i magen? (Grekland)