• Anonym (anna)

hur länge håller en ask öppnad mjukost?

Köpte en ask mjukost för ett tag sedan som jag öppnade för ca 4-5 dagar sedan nu funderar jag lite kring hur länge den håller när den är öppnad? På förpackningen står bara hållbarhet för oöppnad förpackning. Hur länge brukar ni äta av er mjukost innan ni tycker den är gammal?

• Svar på tråden hur länge håller en ask öppnad mjukost?
  • Gudrun256

Den håller tills den möglar.

• Anonym (anna)

okej så man kan äta den ända tills den möglar?  Hur länge brukar det dröja innan den gör det?

• Gudrun256

Det syns. Du vet väl hur mögel ser ut?

• Anonym

jag skulle nog kunna ha den i en vecka eller nåt, kanske 2, men inte mer än det...

• Anonym (anna)

jo jag  vet hur mögel ser ut men känns inte så frächt att äta ända tills det skulle mögla. Är rätt kinkig med mat och rädd att bli matförgiftad.

• La Lola

Känslig fråga....

Här äter vi mjukost utan problem i 2 veckor om den inte blivit dålig innan.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anonym (anna)

nej egentligen inte men jag ville inte skriva ut mitt riktiga namn bara, okej och om den blivit dålig innan så är det att den möglat eller?

• La Lola
    Anonym (anna) skrev 2011-01-17 22:33:33 följande:
    nej egentligen inte men jag ville inte skriva ut mitt riktiga namn bara, okej och om den blivit dålig innan så är det att den möglat eller?
    Lukta o smaka går jag efter om det inte syns att det är dåligt.
  • Anonym (anna)

okej men ibland kan det bli lite blött i asken men så blir det ju bara efter någon dag och ibland inbillar jag mig att saker smakar dåligt, jag är så fruktansvärt löjlig när det gäller mat. Skäms

• La Lola
    Anonym (anna) skrev 2011-01-17 22:37:47 följande:
    okej men ibland kan det bli lite blött i asken men så blir det ju bara efter någon dag och ibland inbillar jag mig att saker smakar dåligt, jag är så fruktansvärt löjlig när det gäller mat. Skäms
    Då kanske mjukost i ask ska undvikas helt o hållet o så kör du med en på tub istället?
Svar på tråden hur länge håller en ask öppnad mjukost?