Att "inte kasta ut på gatan" avtal
Hej.
Nu är det så att jag har köpt en lägenhet som står i mitt namn.
Min flickvän kommer att flytta in med mig.
Vi kommer nu att skriva samboavtal med en bilaga om att lägenheten är min vid en separation och sedan skriva dit lite notiser om hur egendomarna ska delas upp osv.
Min flickvän som tjänar betydligt mindre än mig känner att hon sitter lite på pottkanten om vi skulle separera och är rädd för att jag ska slänga ut henne om så är fallet.
Mitt förslag är att vi skriver ett papper där jag garanterar att hon får bo kvar tills hon hittar ett nytt boende, tidsbestämt upp till 3 månader kanske.
Grejen är den att jag på något sätt vill föra in i pappret att om förhållandet skulle ta slut på något dåligt sätt från hennes sida (typ att hon skulle vara otrogen, lögner av stora propotioner, eller något annat hemskt) att denna tid inte gäller utan en kortare tid typ en till två veckor.
Har någon nått tips på hur man skulle kunna formulera detta på papper utan att såra henne eller att det låter misstänksamt och konstigt.
Vred och vände på meningen "av svekliknande karaktär" men det låter bara konstigt och svårt att definiera.
Jag litar på henne och älskar henne, men tidigare erfarenheter i mitt liv visar att allt kan hända i ett förhållande.
Hoppas på många svar.