• Svar på tråden Någon som har en Nespresso Espressomaskin Citiz & Milk C120
  • Butterscotch

Vi har en sån och är jättenöjda! Kaffet är gott och det finns massor av smaker/styrkor att välja mellan. Tar bara några dagar från beställning på nätet tills man har dem hemma.

Mjölkskummaren fungerar bra om man inte gör så mycket, när man gör mjölk till två personer blir det inte så skummigt som jag tycker att det borde vara. Men det går ju att göra två gånger istället, om man inte är lika lat som jag. Det tar bara någon/några minuter.

• Callina

Den både värmer och skummar mjölken eller hur?
    Sen får man väl beställa kapslar enbart via nätet heller hur?

• Butterscotch
    Callina skrev 2011-01-18 12:16:46 följande:

Den både värmer och skummar mjölken eller hur?
    Sen får man väl beställa kapslar enbart via nätet heller hur?

Ja, den både värmer och skummar.
    Om du bor i Stockholm kan du handla kapslar i butik, tror att den ligger på Norrlandsgatan. Annars beställer man på nätet, det stämmer. Vi brukar köpa samma varje gång (ibland med några tillägg om de har nåt specialkaffe hemma) och då klickar man bara på "senaste beställning" så får man upp den och kan skicka iväg den på nytt. Smidigt!
  • Susanne905

Vi är kanonnöjda med våran, gott kaffe och lätt att gå in och beställa nya kapslar, snabb leverans.

• Jotti

Oh vad kul att höra. Jag har gått och sneglat på den här sedan innan jul..sen fick jag höra av en god vän att den esspressomaskinen hennes sambo köpt inte var något bra för kaffet blev inte varmt och dessutom var man tvungen till att använda mer än en kapsel till varje kopp och då blev det ju en ganska dyr kopp kaffe enligt henne.

• TheReLe

Jag har inte testat det andra på marknaden men jag är helsåld på nespresso-maskinerna.. Kanongott kaffe med härlig crema...

• Butterscotch
    Jotti skrev 2011-01-19 09:54:18 följande:
    Oh vad kul att höra. Jag har gått och sneglat på den här sedan innan jul..sen fick jag höra av en god vän att den esspressomaskinen hennes sambo köpt inte var något bra för kaffet blev inte varmt och dessutom var man tvungen till att använda mer än en kapsel till varje kopp och då blev det ju en ganska dyr kopp kaffe enligt henne.
    Man kan själv ställa in hur mycket vatten som ska rinna igenom, kanske sambon inte visste det? Sen kan man ju köpa riktigt starkt kaffe också, och då behövs absolut inte mer än en. Min pappa gillar bryggkaffe, punkt. När han är hos oss trycker jag helt enkelt två gånger på den stora knappen och låter vattnet rinna två gånger genom samma kapsel. Då blir pappa nöjd.
  • Jotti
    Butterscotch skrev 2011-01-19 11:17:28 följande:
    Man kan själv ställa in hur mycket vatten som ska rinna igenom, kanske sambon inte visste det? Sen kan man ju köpa riktigt starkt kaffe också, och då behövs absolut inte mer än en. Min pappa gillar bryggkaffe, punkt. När han är hos oss trycker jag helt enkelt två gånger på den stora knappen och låter vattnet rinna två gånger genom samma kapsel. Då blir pappa nöjd.
    Ja, nu är jag såld. Det kan ju vara så att de inte visste hur man hanterade den eller så kanske just den modellen de köpte var av sämre kvalité. Är inte 100 på att det just den vi talar om här. Nu måste jag bara bestämma mig för vilken färg jag ska välja Ska bli ett sant nöje. Tack för infon.
  • Meline

Jag köpte för några dagar sedan en nespresso citiz utan mjölkskummaren. Tror dock att kapslarna och själva kaffemaskinen är samma. Är nöjd än så länge, och kaffet blir jättegott. Det passar mig perfekt att bara kunna trycka fram en kopp då och då.

Det jag kan tycka är problemet är att kopparna blir så små jämfört med en vanlig kopp bryggkaffe, men det är ju espresso så det ska ju vara små koppar...Men som sagt, man kan ju justera själv hur mycket vatten man vill ska rinna genom.

Finns många olika sorters kaffe att välja mellan, med olika styrkor och smaker. Även ett gäng koffeinfria. Man får några smakprov med maskinen, så man kan testa de olika smakerna innan man beställer.

• sommar2001

Har väl inget "nytt" att säga men vill bara säga att vi är väldigt nöjda med våran.
    Själva maskinen är ju samma i alla modellerna, bara utrustningen som skiljer. Kaffet är kanon och att man kan variera smak som man vill är toppen. Jag dricker mest lungo och sambon mest espresso. Han drack inte ens kaffe innan vi skaffade Nespresson..

Svar på tråden Någon som har en Nespresso Espressomaskin Citiz & Milk C120