Namnet Juni
Vad väcker namnet Juni för känslor hos er? Är det en klassmarkör, och i så fall hur? Är det ett "nytt" namn eller ett "gammalt" namn? Bring it on!
Vad väcker namnet Juni för känslor hos er? Är det en klassmarkör, och i så fall hur? Är det ett "nytt" namn eller ett "gammalt" namn? Bring it on!
fint =) Inget gammalt namn i mina öron, nytänkande. Jag gillar oxå Junia
Jag äskar namnet Juni!
Jättefint om det ligger en liten flicka i min mage är det stor chans att hon får de namnet.
Juni är jätte fint.
En kompis till mig dotter fick heta det nu. Så nu har hon en Loke och Juni.
Sommarkänslor och glädje, mindre kul som namn. Junia känns däremot som ett äldre namn. Juni känns lite som ett nytt modenamn tyvärr även om det är ganska fint.
tycker om Juni!
Låter lite hittepå i mina öron. Inte fult, men aningen mesigt och mjukt för min smak.
Jättefint! Däremot så gillar jag stavningen Junie!
Juni är fint, har funnit med på vår tjejnamnslista, men i kombination med vårt efternamn lät de lite konstigt så de blir nog inte det...
Är bebisen i min mage en flicka ska hon heta Juni. Tycker det är ett underbart namn
Vi är dock inte bestämda på stavningen än. Juni eller Junie.. Blir nog Juni tror vi.
jag älskar med namnet juni. får jag en dotter till så ska hon få heta det.
Jag får sommarkänslor blir glad och possitiv och känner mej lycklig när jag hör Namnet Juni
Min lilla prinsessa heter Juni :)
Jag brukar oftast inte gilla namn som känns alltför påhittade, men Juni är riktigt fint!
Får lite hippie-vibbar bara, så det kanske ni kan fundera på om ni vill att barnet förknippas med.
tycker det är fint namn
Vi har fått så mycket beröm för vår dotters namn - Juni, dock född i maj
Juni är ett jättefint namn. Jag tycker varken att det är ett gammaldags namn eller ett modenamn. Det är bara fint! Jag känner två små tjejer som har det namnet. Annars hade jag gärna valt det namnet om jag skulle få en tjej. Jag tycker att det ska stavas som det låter: Juni.
Fint! Känns nytt, men det kanske är gammalt? Känner mest till bäbisar som heter så.