Trötta äggstockar
Hej!
Jag undrar om någon har varit med om samma sak och i sådana fall kan ge mig lite råd eller positiva besked för just nu känns allt så himla deppigt.
Jag och min sambo har ett barn som är två år som kom till på första försöket. Månaden innan hon blev till blev jag gravid, också på första försöket, men det slutade med missfall i sjunde veckan.
När vi hade försökt få ett syskon i ett år sökte vi hjälp och det konstaterades att jag dels hade fått sammanväxningar mellan åtminstone ena äggstocken och livmodern (antagligen pga kejsarsnittet) och dels hade "trötta äggstockar".
Vi påbörjade IVF för några veckor sedan men jag svarade inte så bra på hormonstimuleringen. Vid äggplockningen igår (på Carl von Linné kliniken) kunde de endast få ut två ägg av de tre äggblåsor som fanns. Idag ringde de och sa att båda äggen blivit onormalt befruktade, troligtvis pga att två spermier trängt in i dem, vilket inte ska kunna ske. Läkaren som jag pratade med sa att man kunde prova en gång till och då med mikroinjektion men att det var upp till oss att bestämma om vi ville det.
Är det någon som har varit med om liknande? Dvs trötta äggstockar i rätt ung ålder. Vad beror det på? Både på min mammas och min pappas sida har kvinnor fått barn i åldern 35-40 år. Jag har inte haft några sjukdomar och lyckats bli gravid på egen hand. Är det någon som kan hjälpa mig med lite svar? Jag känner mig jättedeppig...