• Anonym (Aj)

Kan man ha ont i äggstockarna innan mens?

Frågar för jag har aldrig haft det. Jag har ont mest i högra äggstocken men även lite i den vänstra, det strålar/ilar ner mot ljumskarna men inte hela tiden.

Vi försöker bli gravida och jag har bim den 23 januari, alltså om 5 dagar. Har dessutom väldigt ömma bröstvårtor vilket jag inte heller brukar ha innan mens, lite kan de ömma men inte så att jag reagerar på det.

Men som frågan lyder, kan man ha ont i äggstockarna innan mens? Har som sagt aldrig haft det utan bara vanlig mensvärk mitt i "tjej"magen.

• Svar på tråden Kan man ha ont i äggstockarna innan mens?
  • Anonym (anna)

Ja jag brukar ha ont innan mens men var försiktig om du kanske är med barn. Jag drabbades av ett utomkvedshavandeskap i somras och fick operera bort äggledaren som hade spruckit. Och det börjar med en fruktansvärd värk i sidan och bakåt ryggen. Vill inte skrämmas men vill inte heller att nån annan råkar ut för det.

• Samarkand

Jag brukar få värk i höger äggstock innan och runt ägglossning och mens, men även när jag blev gravid. Detta kan iof ha att göra med att jag haft blindtarmsinflammation och det har strulat till det för äggstocken.

• Anonym (Aj)
    Anonym (anna) skrev 2011-01-18 13:24:14 följande:
    Ja jag brukar ha ont innan mens men var försiktig om du kanske är med barn. Jag drabbades av ett utomkvedshavandeskap i somras och fick operera bort äggledaren som hade spruckit. Och det börjar med en fruktansvärd värk i sidan och bakåt ryggen. Vill inte skrämmas men vill inte heller att nån annan råkar ut för det.
    Usch

På mig strålar det ner mot ljumskarna, känns som det gjorde när jag var gravid förra gången men då visste jag att jag var gravid.

Har försökt länge nu och bli gravid utan resultat, därför har jag svårt att tro att jag skulle kunna vara gravid och undrar därför om man kan känna så här inför mens.
    Samarkand skrev 2011-01-18 13:25:51 följande:
    Jag brukar få värk i höger äggstock innan och runt ägglossning och mens, men även när jag blev gravid. Detta kan iof ha att göra med att jag haft blindtarmsinflammation och det har strulat till det för äggstocken.
    Ok, har aldrig ont i äggstockarna mer än när jag har ägglossning.
  • Anonym (anna)

Det är "normalt" att ha ont lite överallt i magen innan mens, så det är nog ingen fara, du kanske rent av är gravid. men lova att om du plussar och fortsätter ha ont, kolla upp det då

• Anonym (Aj)
    Anonym (anna) skrev 2011-01-18 13:36:47 följande:
    Det är "normalt" att ha ont lite överallt i magen innan mens, så det är nog ingen fara, du kanske rent av är gravid. men lova att om du plussar och fortsätter ha ont, kolla upp det då
    Det lovar jag!
Svar på tråden Kan man ha ont i äggstockarna innan mens?