MIn kropp säger ifrån
Jag har stressat mkt senaste tiden emd en svår tenta samt en uppsats. Trots en relatibvt lugn jul blev det rejäl fart igen då julhelgerna var slut. Min son har fått byta avdelning på förskolan till de större barnen då han fyllt 3 år och denna förändring märks ju också så han har sovit mer oroligt på nätterna och reagerat med tystnad.
Men det verkar bättre sig för sonen. Problemet är mig själv. Jag sover för lite,kommer inte i säng pga allt jag behöver hinna med om kvällarna då sonen somnat. Igår sov jag mig i egenom två föreläsningar, och et avr alltså meningslöst ens gå dit.
Idag kom den där halvsidiga huvudvärken smygandes igen. Som en kniv genom huvudet. Men bara svagt. Jag kände mig matt i kroppen och ist för att åka till undervisningen (som inte är obligatorisk denna vecka) så passade jag på handla det som behövdes, fixa ett annat ärende och sedan lade jag mig för att SOVA.
Sov oavbrutet i 3 timmar tills nu. Hade jag inte gjort det hade huvudvärken blivit starkare och olidlig.
Då min son skriker eller krånglar kommer också den där huvdvärken har jag märkt.
Tänk om dygnet kunde ha fler timmar ibland?
Nu mår jag bra igen, men det känns som jag festat en hel helg...
Hur löser ni de mer hektiska perioderna som ensamstående förälder? Jag märker mitt sätt är att ta TIME-OUT och SOVA tills jag känner mig utsövd. Då orkar man igen.