• Leiben

Sned kropp - ligger som i en båge åt sidan

Hej!

Börjar bli lite orolig nu. Vår bebis ligger hela tiden snett med kroppen, som en ostbåge typ. Håller både huvudet och beneb mot vänster. På kontrollen (2 månader) i veckan reagerade inte läkaren alls utan tckte att vi skulle se vart det ledde när han växte. Han trodde ocksp att det hade med muskeltonus att göra. Lite jobbigt att läkaren var så ignorant.

Fler som har erfarenhet av det här eller som vet vad det är?

Det är alltså inte bara att han tiltar nacken. Vrida nacken kan han åt båda hållen. Han är fortfarande sned när man lyfter honom men raknar mer om man håller ett tag

• Svar på tråden Sned kropp - ligger som i en båge åt sidan
  • nohonani

Har inte så mycket mer råd att ge än att ni måste ha en sjukgymnast, få en remiss genom BVC-läkaren eller annan. Min äldsta dotter hade torticollis symptom, men enligt sjukgymnasten inte 'äkta' torticollis för det var lite skillnad. Men vi gick hos sjukgymnsten och tränade hemma mellan 2 och 6 månaders ålder, sen var det ok. Hoppas det går bra för er!

• JonnaZ

Vår lille son låg också alltid lätt böjd åt samma håll, trots att jag försökte lägga honom tillrätta. Vi bar honom mycket i bärsele och jag fick för mig att det var det som orsakade detta. Sambon tyckte dock inte vi skulle oroa oss och mycket riktigt rätades det ut vid 3-4 månader någon gång. Hoppas allt går bra med er bebis!

Svar på tråden Sned kropp - ligger som i en båge åt sidan