• Bissen

MamaMia Söder.. Inskrivning!

Hello girls!

Jag ska på torsdag på Inskrivning på MamaMia Söder. o jag undrar VAD gör BM o HUR lång tid kan man räkna med?
    Maken ska försöka ta långlunch men vill veta på ett ungefär

• Svar på tråden MamaMia Söder.. Inskrivning!
  • AmandaPitkänen

Nu vet jag inte hur det är just på mama mia men i vanliga fall tar det ca en timme å de frågar en en massa frågor om släktsjukdomar, om hur man mår, tar en hel del prover, kanske väger en osv.

men ca 45 min-timmen brukar det nog ta.

• Pockadockan

det beror på hur mycket frågor ni har. men 40 minuter typ.

dom gör inte så mycket mer än berättar och svarar på frågor, du får väga dig och ta blodprov... tror det var allt

• Bissen

Är det blodprov från armen? *hua*

Tror ni inte att det tar längre tid?
    Dom andra besöken då?

• Pockadockan

Nej, stick i fingret Och sen kollar dom blodtryck också ja! Och så får man kissa på en sticka så kollar dom så att urinet ser ok ut... (jag kom på mer när jag fick fundera lite, det var ett tag sen )

För mig tog det inte längre tid iaf, men jag har för mig att min sköterska bokade in en timme första besöket.

Dom andra besöken (rutinbesöken) tror jag att dom bokar in 30 minuter för.

Jag gick på mamma mia söder, dom var jättebra!

• no more doughnuts

räkna med 1 timme,
    beroende på hur mycket frågor ni har,
    tänk på att det är låååångt kvar till nästa besök
    jag tror att vi var där i typ 1 1/2 timme, men jag är väldigt frågvis & nojjig över det mesta...
    ni kommer att bli väl omhändertagna!lycka till

• estrell

Ska oxå på inskrivning på Mama Mia söder på tisdag nästa vecka. När jag ringde idag för inskrivning sa d att det tar 1 timme. De tar lite prover och sen pratar man lite om förlossning mm enligt tjejen som tog mitt samtal..

• Bissen

Okej, jag har hört att man bolar UL då åxå.. bokar man inget Läkarbesök? 3-4 år sen när jag var gravid så fick jag en bokad lläkartid när jag bokade tid hos BM (hann aldrig dit då jag fick mf 3 ggr )

• Pockadockan

Jo, man kunde nog boka läkarbesök då... Men det är frivilligt.

Ultraljudet bokade man nog också då ja...

• Pockadockan

jag behövde inte göra det iaf...

Svar på tråden MamaMia Söder.. Inskrivning!