Examensfest när man tagit högskoleexamen??
Jag är snart färdig förskollärare, funderar på hur man ska fira att man fått examen .. är det vanligt att man har någon sorts examensfest??
Jag är snart färdig förskollärare, funderar på hur man ska fira att man fått examen .. är det vanligt att man har någon sorts examensfest??
Jag hade det när jag blev färdig! Hemma hos mina föräldrar..
Det är nog olika, precis som en del firar studenten och en del inte. Jag firade inte studenten, men firade min examen.
Jag tycker att du ska fira! Gör som ni brukar när ni firar. Middag ute med familjen eller fest hemma eller på lokal?
När min man var i slutet av sin utbildning så var det en riktigt stor fest med familjerna till alla som tog examen då, detta via skolan/kåren. När han väl får ut examensbeviset så kanske vi kommer fira bara han och jag, men det stora firandet är redan klart.
Jag tog examen i vintras, och väntar nu bara på examensbeviset. Först hade jag tänkt ha fest, men nu har jag ändrat mig. Jag kommer helt enkelt bjuda in folk till en afternoon tea-bjudning, med scones, muffins och te (ja, och vanligt bröd, läsk, kaffe osv förstås). Då bokar vi föreningens lokal så slipper jag städa hemma Nåt vill jag göra för att fira, och det här känns rätt lagom.
Jag firade inte min examen (senarelärare och gymnasielärare) men min mamma insisterade att få ha ett lite finare firande för mig på min födelsedag samma sommar där de fick fira min examen lite också och det var OK.