• Probably the best    in the

Har du gått ner i vikt med LCHF?

Som rubriken lyder!

Har du gått ner i vikt med LCHF?
    Lämna gärna kommentar om hur mkt i kg du gått ner, hur mkt du vill gå ner totalt och hur länge du hållt på!
    Om du testat LCHF utan resultat på vågen kan det ju också bero på att du inte behöver gå ner utan mest vill ändra livsstil.
    Om du inte gått ner fast du vill, kommentera det också!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du gått ner i vikt med LCHF?
  • roflmao

Jomenvisst. Jag väger mig inte så kan inte ge några siffror men säker på att det är mer än tio kilo. Men det är mest en trevlig bieffekt, det jag är gladast över är att inflammationen i mina nedre ryggmuskler (har säkert något snitsigt namn) försvann omgående så jag slipper ha ont så fort jag står upp.  

• LinnV

Jag gick ner tre kg på två veckor, sen blev jag gravid, trött och illamående så började äta vanligt igen..

• Probably the best    in the

"Många" röster men få kommentarer. Är nyfiken på hur fort det har gått, eller långsamt. Ja lite av varje.

• Anna o Leia

Jag hoppade på lchf i två veckor och gick ner 4 kg. Jag slutade efter bara två veckor eftersom jag mådde så dåligt

• Anna o Leia
    Anna o Leia skrev 2011-01-18 23:59:12 följande:
    Jag hoppade på lchf i två veckor och gick ner 4 kg. Jag slutade efter bara två veckor eftersom jag mådde så dåligt
    blev så jäkla trött, orkeslös och kunde inte sova.. kände även en massa märkliga muskelryckningar i hela kroppen.. hade gärna fortsatt annars för den var jäkligt effektiv på kilona.
  • copl2

Jag var rätt strikt och satsade på att hålla mig runt 5 g kolisar/dag och gick ner c:a 1 kg/vecka under våren. Sen har jag varit mer liberal under resten av året och stått still. Har tänkt att ta en dust nu igen och se om jag kan knipa ett 10-tal kilo till.

• Millan83

Vi hoppade på det för ett år sedan och gick ner mellan 5 och 10 kg var! Kommer inte ihåg exakt! Dock hade vi lite för få recept etc för att kunna hålla uppe.

Vi väntar nu bara på att bli pigga från influensa (man måste ju handla lite nytt) och sen så tänker vi köra igen! Nu jäsiken! =)

Var så härligt att få äta och vara nöjd och glad och ändå gå ner i vikt! 

• Loriyana

Jag började med LCHF pga att jag är jästintolerant och jag tål inte socker eller kolhydrater (de föder jästproduktionen) Hade ingen tanke på att gå ner i vikt men kilona bara rasade! Jag är 172 cm och vägde 72kg, nu väger jag 60kg.

• tingi

Jag började med Lchf 1/9-2010 och gick på ca två månader ner sex kilo (från 64 till 58). Jag har efter det fortsatt med Lchf men lagt till lite mer kolhydrater. Tex så äter jag rätt mycket mejeriprodukter och unnar mig mörk choklad och frukt ganska ofta, fuskar även vissa dagar helt och äter typ pizza. Jag fortsätter dock tappa vikt och ligger väl nu på 57, börjar dock känna mig lite för smal (är 170cm lång) så jag får väl lägga till ännu mer kolhydrater..

Grejen är ju att jag mår så himla mycket bättre när jag äter enl Lchf. Inga humörsvängningar, inget sockersug (är knappt hungrig alls..) och aldrig ont i magen(hade det i princip varje dag förut). Så för mig funkar Lchf jättebra.

• Postis

Gick ner 1kg/månad april-december förra året, och då åt jag inte så strikt. Spårade ur lite i december och har nu börjat igen (striktare än innan), men får inte riktigt till det. Har gått ner lite av det jag gick upp i december, men är hungrig mest hela tiden. Förvånad

Svar på tråden Har du gått ner i vikt med LCHF?