jearin skrev 2011-01-30 19:10:18 följande:
Hej! Vi bor på Faktorigatan nu. Det kanske är så att man bara får ta den förskola man får. Vi har varit och hälsat på förskolan här på gatan men jag var inte så imponerad tyvärr, När det är första barnet är det dock svårt att veta vad man kan förvänta sig.
Vi har varit på öppna förskolan vid BVC några gånger och tycker att det är bra där, väldigt olikt den öppna förskola som vi brukade gå till i Göteborg. Här är det väldigt personligt, lagom många barn och personalen kommer fram och pratar och vet vad alla barn heter. Det är också sångstund varje dag vilket jag uppskattar.
Lycka till med magen!
ja då vat jag vart ni bor. ja det är väldigt svårt det där med förskola själv har jag jobbat som vikarie på olika förskolor i HVA och JKPG och jag tycker bättre om de som ligger lite utanför tex lekeryd, järsnäs. men det kan ju vara svårt at ta sig så långt med barnen när man bor i hva. anna dhalins förskola ska vara bra vad jag har hört jag har jobbat där också men då på syskon avdelningen (3-5år) så vet inte hur det är för de mindre. sen har man ju möjligheten till dagmamam också. vet inte så mycket om några dagmammor men vissa uppskattar ju det mer.
ja Bvc:s öppna förskola är jätte mysig och trevlig. och bra personal =)
Lycka till i ditt letande