• Anonym (konstigt)

kan två personer ha samma 4 sista siffror i personummret?

Jobbar som rekryterare och under en anställningsinterjuv idag så visade det sig att killen jag tänkte rekrytera hade samma 4 siffror som min son, kan det verkligenb vara så eller har han ett falsk id??

• Svar på tråden kan två personer ha samma 4 sista siffror i personummret?
  • Anonym (cissi)

Jag har samma sista fyra siffror som min mormor.

• Anonym (inte konstigt)

4 siffror ger 9999 olika kombinationer. Det finns fler än 9999 personer i Sverige. Så, ja, killen kan ha samma 4 sista siffror som din son.

• st elmos fire

Ja så länge de sex första inte är samma :)

• Alltid

Javisst kan man det. Jag har samma sista fyra som en vän till mig, men naturligtvis har vi inte samma resterande.

• Selfish Geene

det finns bara 9999 olika kombinationer så, ja det bör finnas ett tiotal personer med samma 4 sista siffror

• lyckligtlottad1982

På fyra siffror finns det ca 10000 kombinationer. I sverige är vi ca 9 miljoner invånare. Svårt att få alla fyra sista unika. Dock kan han ej ha samma fyra sista om han är född samma dag för då blir ju hela personnummret identiskt och det går ju inte...

• Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2011-01-18 21:51:28 följande:
    det finns bara 9999 olika kombinationer så, ja det bör finnas ett tiotal personer med samma 4 sista siffror
    ursäkta!
    ungefär 900 personer har samma fyra sista siffror 
  • Anonym

Ja, det kan man. Jag vet 3 personer iaf som har samma fyra sista siffror.

• Lenora

Vilken rolig tråd! Eftersom det finns ca 9 miljoner människor i Sverige kan en 4 siffrig kod aldrig någonsin räcka för att ge alla ett unikt id. I kombination med födelsedatumet ger det alla ett unikt nummer. Du måste nog bara haft en dålig dag och gjort en liten tankekullerbytta i huvudet.

Svar på tråden kan två personer ha samma 4 sista siffror i personummret?