• Anonym (Anna)

Kan man få hemorrojder i mellangården?

Hej. Jag tror att jag har fått hemorrojder i analen. Jättehemskt, äckligt & pinsamt Skäms Det kliar och jag behandlar med alcoanal eller vad det nu heter. Men jag har också fått liknande grejjer i mellangården, kan man få hemorrojder i mellangården eller är det någon könssjukdom?Skrikandes Vart vänder jag mig, vårdcentral eller kvinnokliniken? Allt känns så hemskt!!  Gråter hjälp!!

• Svar på tråden Kan man få hemorrojder i mellangården?
  • Anonym

Är du säker på att dom sitter i mellangården och inte är så stora så det känns så när du tar på dom?

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2011-01-18 22:15:36 följande:
    Är du säker på att dom sitter i mellangården och inte är så stora så det känns så när du tar på dom?
    Ja, dom är inte jättestora, en är stor som en ärta i analen, sen är det några små runt om, och två små i mellangårdenGråter
  • Anonym

Då är det npg inte hemorojder...  Ring kvinnokliniken eller din gynekolog. Är det kondylom får du en salva mot det.

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2011-01-18 22:22:04 följande:
    Då är det npg inte hemorojder...  Ring kvinnokliniken eller din gynekolog. Är det kondylom får du en salva mot det.
    men i rumpen e det väl hemorrojder? Foten i munnen
  • Anonym (ingen expert)

tror hemorrojder sitter runt ändtarmsöppningen (om inte i) så kanske kan det vara kondylom. Det är den vanligaste könssjukdomen tror jag. Det ser ut som rundade eller taggiga små vårtor. Har för mig att det inte är farligt men obehagligt. Om man surfar på kondylom så finns det bilder som du kan jämföra med dina symtom.  Herpes kan också ge utslag lite här och där men de brukar bildas till blåsor inom några dagar. Sedan kanske det inte är ngt mer än hemorrojder och du kanske bara behöver ngn starkare salva att behandla med. Är ingen expert!

• Anonym (ingen expert)

Kondylom kan sitta även kring ändtarmen

• Insatt

Man får ju inte mindre hemorrojder runt en större hemorrojd. En hemorrojd är ju som ett åderbrock fast i häcken, de brukar vara stora som ärtor ungefär.

• Insatt
    Anonym (ingen expert) skrev 2011-01-18 22:28:40 följande:
    tror hemorrojder sitter runt ändtarmsöppningen (om inte i) så kanske kan det vara kondylom. Det är den vanligaste könssjukdomen tror jag. Det ser ut som rundade eller taggiga små vårtor. Har för mig att det inte är farligt men obehagligt. Om man surfar på kondylom så finns det bilder som du kan jämföra med dina symtom.  Herpes kan också ge utslag lite här och där men de brukar bildas till blåsor inom några dagar. Sedan kanske det inte är ngt mer än hemorrojder och du kanske bara behöver ngn starkare salva att behandla med. Är ingen expert!
    Nej det är väl inte akut farligt, men man kan få livmoderhalscancer av kondylomviruset så ofarligt är det inte heller. Det är ju därför unga tjejer vaccineras nu! Det kan ju vara bra att hålla koll på så man går på sina cellprov ordentligt menar jag!
Svar på tråden Kan man få hemorrojder i mellangården?