hur mkt i lön ska man kräva som barnskötare?
har gått barnskötarkursen via 3 årigt gymnasium och har jobbat inom förskolan som vikarie i ett år.vad ska jag kräva för lön? nån som kan säga vad ni har för lön inom stockholmsområde och erARENHET?
har gått barnskötarkursen via 3 årigt gymnasium och har jobbat inom förskolan som vikarie i ett år.vad ska jag kräva för lön? nån som kan säga vad ni har för lön inom stockholmsområde och erARENHET?
Du har gått Barn o Fritid alltså?
ja precis,ett 3 årigt
vet inte hur länge sen du läste, men yrkesutbildningen som man hade tdigare på gymnasiet försvann på 90talet, så jag antar att du har gått ut innan dess, annars räknas det tydligen inte som en barnskötarutbildning.
men flera av mina vänner som jobbat som barnskötare med erfarenhet (och tidigare utbildning till det) har haft runt 16.000. detta i sthlm.
anställer sthlm barnskötare längre? *bara nyfiken* då min kommun inte gör det. här får de bara anställa förskolelärare.
oj 16000 det var lite,det hoppas jag inte att jag ska bli erbjuden.Ja de söker barnskötare här i stockholm.
16' låter alldeles för lite. Kontakta Kommunal som är facket bsk tillhör. De kan tala om vad som är rimligt.
med tanke på att en högskole/universitet förskolelärare med csnlån tjänar ungefär 21000-22000kr så låter 16000kr som vettig lön för en bsk.
Mellan 16kkr och 17kkr skulle jag tippa är en normal bsk-lön, utan någon större erfarenhet.
En närstående till mig jobbade (för ett par år sedan) i innerstan och tjände 16 800 kr utan barnofritidsutbildning, men med 6 års erfarenhet av arbete med barn, en annan tjänar 21 000 i förort, hon har bskutbildning (barnskötarexamen från 80-talet) och har 30 års erfarenhet av barn, varav 25 på förskolor (5 som dagmamma).
När jag jobbade som 17 åring på dagis 2 heldagar i veckan och en halvdag fick jag ut 9.610 kr i månaden efter skatt.... så beror på vart man söker, detta var på ett dagis i Farsta strand minns jag=)
hade 18.250kr i inångslön 2005
tack för svar!
det står barnskötare på mitt anställningsintyg.. och ser ju ut som jag tjänade mer än många med utbildning.
vet att många med utbildning(under utbildning) iaf hade 22.500 i månaden utan problem
Bor inte i sthlm utan i östergötland.
Har 19600, barn o fritidsutbildning, 40 högskolepoäng inom pedagogik o metodik samt 13 års erfarenhet