Anonym (en undran) skrev 2011-01-19 02:28:54 följande:
ja, vart går gränsen? tänker främst på en familj med barn, med syskonbråk och skälsord som flyger i luften. känns som det på ett sätt är mkt högre gränser inom familjen än i övriga samhället, men när är långt för långt? vad är acceptabelt och inte?
vad tycker ni?
Detta är sjukt men sant... enligt försäkringsbolag mm så gäller ICKE lagarna i familjen..
Jag är ett levande exempel på detta.
Flyttade ihop med min pojkvän för några år sedan.
Efter en tid blev han mer och mer aggresiv och ganska snart börjades flera års misshandel. Misshandel som ägde rum i slutet varenda dag!
Närj ag väl tog mig därifrån så fanns det inte mycket i samhället som hjälpte...
Soc... åh nej.. blev satt på bar backe utan en krona.. (han hade tidigare tagit vartenda öre för mig).. här skull ejag betala fulla hyror, skadro på lägenheten som HAN åstakommit, akut flytt, nytt akut boende OSV... Soc resonerade..
Hade du sparat pengar de senaste 3 månaderna så hade du haft pengar till en ehl del av dessa utgifter...
lätt att spara när du har en karl som skinnar dig totalt varje månad?? Det var att välja på det eller stryk!!!
polisen. ja de gjorde sitt jobb.. häkta, förhöra mm...
jag hade min familj jag fick komma till och de hjälptes åt å lånade ut pengar till mig tills jag kom på fötter igen flera år senare.
försäkringsbolagen!!!
Du har i görsäkringarna något som kallas överfallsförsäkring..
MEN... De gäller ENBART om du blir överfallen på gatan ELLER om någon bryter sig in i din lägenhet och misshandlar dig..
De gäller INTE om din partner, inneboende, vän eller övrig familjemedlem misshandlar dig..
varför???
för att du "valt" att ta emot dessa i ditt hem..
sjukt men sant!!!