• Cappes mamma

Min katt hetsäter och kräks..är hon sjuk?

Har en birma tjej på 1 år..hon har ätit Royal canins mat sen hon var liten och äter det fortfarande men sen jag böt från hairball till skin & Care så äter hon jättemycke och sen kräks hon ut all mat..varför??ska tillägga att hon alltid kräks mycket men inte mat utan hårbollar..nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Min katt hetsäter och kräks..är hon sjuk?
  • Cappes mamma

för 2 veckor sedan med axilur tabletter...

• Cappes mamma

nån som har en katt som gör samma sak?orolig

• Zmulan

Vi har en katt som gör samma sak, men bara ibland....men hon är innekatt och har sannolikt inte mask... hon äter oral care från Hill´s....tror inte det är något fel, hon är bara hetsig i sitt temperament, och så länge som det bara är ibland tycker jag att jag kanske inte behöver oroa mig....eller behöver jag det?? Nu satte du myror i huvudet på mig....

• Callisto79

SÅ gjorde min katt.. Det visade sig att hon hade en juvertumör, så vi fick avliva henne. Vetrinären sa att de tillslut svälter ihjäl, (pga av illamående(=kräkningar) & att de inte tillgodo gör sig näringen mm) När min katt spydde såg det liksom ut som om hon bara hade tuggat maten lite och sen kom den upp igen.. Nu säger jag inte att det är det din katt har, men du kan ju ringa en vetrinär och kolla vad de tror..

• Cappes mamma

Zmulan-ja min katt har aldrig gjort så här förr..gjorde det i går och idag bara men före det har hon kräkt hårbollar ungefär 1 gång i veckan! jag vet inte heller om det är farligt...jag hoppas inte det..var inte meningen att göra dig orolig. hur ofta gör din katt så här??

• Cappes mamma

callisto79-hur ofta gjorde din kisse så?varje dag eller?

• kela81

min sambos systers katt höll på så där, de gick till vetrenären som tog prover på henne, och det visade sig att hon var allergik mot massa saker som finns i kattmaten, så nu äter hon speciallfoder från veterinären och mår bra, hon har helt slutat spytt, och hon hettsäter inte heller, efetrsom hon blir mätt nu då hon inte spyr upp det.

• Zmulan

Kanske en gång/ månad kräks hon så

• Cappes mamma

zmulan-okej..min katt har kräkt ungefär 5 ggr/månaden sista månaden. Ibland är det hårkorvar och det är ju normalt?och ibland vätska bara..och nu senaste dagarna är det mat...måste nog ringa veterinären imorrn och höra vad dom säger!Mask vet jag att det inte är för hon är bara en innekatt!

• Brollie

Vår katt gjorde så, ibland när det var helt färsk mat o han bara verkade tycka det var så himla gott o ibland för att han hade tråkigt. Iallfall tror jag det.
    Han var en utekatt och vid vissa tillfällen när han var tvungen att vara instängd så gjorde han det oftare, men detta hände väldigt sällan.
    Tycker du kan ringa en vet. Lycka till!

• Callisto79

Cappes mamma: Oftast vaejr dag, ibland flera gånger om dagen :-S

• Svillan

När jag kokar torsk till min katt blir hon som galen och vräker i sig allt på en gång (om jag inte ger henne lite lite åt gången) och sen spyr hon upp allt i en vit korv.
    Bläää!!
    Jag tror att hon bara tycker det är så grymt gott! =)
    Jag vet ju hur jag är när jag köper en pizza... och inte mår man vidare bra sen...

• DrakUlla

En av mina hankatter spyr mellan varven upp torrfodret (royal canin). Och jag tror att han gluffsar i sej för mycket bara. Han är korsning mellan maincoon och norsk skogskatt och vad dom sa till mej på foderbutiken är att maincoon har ju ett spcialfoder (royal canin) och det är större bitar i det fodret för att dom äter maten på ett annat sätt än dom andra raserna. Dom plockar upp det med tungan på nåt vis och rasen är ju stor så det är väl en anledning att dom gluffsar in alla småbitar. Samma sak med labradoren som har ett eget foder (royal canin) med större bitar så att dom inte bara ska kasta i sej maten. Min katta farfar är likadan och spyr upp maten och massor med hårbollar och det har han alltid gjort och för övrigt mått bra hela sitt liv och han är 12 år nu.

Svar på tråden Min katt hetsäter och kräks..är hon sjuk?