• kornberoende

Träna efter förlossning?

När tränade ni första gången efter förlossningen och VAD?

Jag började spela volleyboll 6 veckor efter förlossningen och hade enligt min BM återhämtat mig helt. Trots andra graders bristningar (sprack på tre ställen).

Jag slutade träna när magen blev lite stor. :)

• Svar på tråden Träna efter förlossning?
  • HannaPirre

Jag började gå promenader med vagnen nån vecka efter förlossningen. Sakta sakta eftersom jag var snittad. Promenaderna har fortsatt och nu ca 11 veckor efter förlossningen har jag nu börjat styrketräna och springa på löpband. LJUVLIGT!!!

• Kallebus

Jag har häst och han trivs inte med att vila i längre perioder så jag hoppade upp i sadeln efter två veckor.
    Det var lite tidigt för stygnen stramade så jag tog det lungt men när stygnen var borta efter tre veckor så red jag som vanligt igen vilket är ca 45min sex dagar i veckan.
    En vecka efter förlossningen skötte jag hästen som vanligt med att mocka, fixa foder och borsta.

• kornberoende
    Kallebus skrev 2011-01-20 15:34:07 följande:
    Jag har häst och han trivs inte med att vila i längre perioder så jag hoppade upp i sadeln efter två veckor.
    Det var lite tidigt för stygnen stramade så jag tog det lungt men när stygnen var borta efter tre veckor så red jag som vanligt igen vilket är ca 45min sex dagar i veckan.
    En vecka efter förlossningen skötte jag hästen som vanligt med att mocka, fixa foder och borsta.
    Åh fy fan! :o
  • Kallebus

Nej, det kändes jättebra att komma igång så snabbt!
    Jag tror att jag hämtade mig fortare för att jag började röra på mig så snabbt efter förlossningen.
    Hade jag haft ont så hade jag ju inte gjort det förståss men jag mådde bra och längtade ut till stallet.

• HannaPirre
    kornberoende skrev 2011-01-20 00:07:44 följande:
    Oj! Redan efter 11v efter snitt! :)
    Ja jätteskönt!
  • IKW

Med första barnet började vi dansträna 1 vecka efter förlossningen och den här gången körde vi igång 1,5 vecka efter förlossningen.

• elinorlilja

Jag började träna 2 vekor efter förlsosningen. Bröjade försiktigt med videor hemma men blev typ 3 pass+ 1 promand och det har känts bra, jag märkar att det går bättre och bättre och känns mindre och mindre varje gång jag tränar så det är superkönt. Längtar dock tills jag ska börja träna styrketräning och jag vet faktiskt inte när man får börja heller?. Har tränat tung styrketräning i 8 år  men hade uppehåll under graviditeten.

Svar på tråden Träna efter förlossning?