• Estherhej

Sökes: Ensamma mammor i Stockholm

Hej
    Jag har ganska nyligen blivit ensamstående, har en 2,5 årig dotter. Undrar om det finns någon annan där ute i liknande situation och som känner för att ses. Jag bor i Stockholm innerstad. Stötta varandra, hitta på kul saker med barnen ibland, på helgen och kanske även parta loss (utan barn.. ;)) om tillfälle ges. Hör jättegärna av er, här eller via mail! =)

• Svar på tråden Sökes: Ensamma mammor i Stockholm
  • nycsthlm

Jodå vi är några. Jag har en 4 årig son och bor söder om söder och är singel .

• Estherhej

Phu,  kände mig ensammare än ensammast där ett tag =)

• chrissy

Hej, har varit ensam med mitt barn från det att han föddes. Han blir två i maj och vi bor söder om stan.
    Tänker alltid att det skulle vara skönt att träffa folk som befinner sig i liknande situation, så man kan stötta och hjälpa varandra och leka med kidsen så klart :)
    Tid att hitta på saker är det ont om, men just nu är planen att jag ska vara ledig med min son hela sommaren kommer bli så himla skönt :)

• Estherhej

härligt att va ledig med sonen hela sommaren! =)

• nycsthlm
    chrissy skrev 2011-01-19 18:24:51 följande:
    Hej, har varit ensam med mitt barn från det att han föddes. Han blir två i maj och vi bor söder om stan.
    Tänker alltid att det skulle vara skönt att träffa folk som befinner sig i liknande situation, så man kan stötta och hjälpa varandra och leka med kidsen så klart :)
    Tid att hitta på saker är det ont om, men just nu är planen att jag ska vara ledig med min son hela sommaren kommer bli så himla skönt :)

Jag planerar också att ta en lång ledighet till sommaren. Jag skulle gärna åka på liten semestertrip m lillkillen. Bara han och jag . Vad brukar ni göra på semestern med era kids? jag funat på att åka m tåg långt någonstans. Lillkillen är helt tågfrälst så det skulle vara en hit, och själv har jag aldrig åkt sovkupé så även jag tycker tanken är lite lockande .
  • Estherhej

Tåg låter mysigt. Mina föräldrar är värsta miljöfreaksen så vi åkte alltid bara tåg på semestern när vi var små (fyra barn..). Vi åkte nästan alltid sovkupé till abisko (lappland) på sommaren och gjorde små vandringsturer på dagarna. Låter rätt trist men vi tyckte det var kul! Är väldigt vackert och skön luft där på sommaren. Sen är det bara typ 3en timma med tåg till Narvik (Norge) därifrån som också är fint... och tågresan dit är väldigt fin (bland en massa bergm styp etc..) Man åker ju gratis med barn så det behöver ju inte bli så jättedyr semester, men man kommer ganska långt hemifrån till en ny miljö, natur osv samt ser mkt på resan dit. Är jättemysigt att åka sovkupé, dock kanske inte lika mysigt om man måste dela med en massa främmande folk..

• chrissy

Förra sommaren var min son så liten, så då hängde vi mest hemma. Lekte i parker och hängde på stranden. I sommar tänkte jag att vi faktiskt ska försöka åka någonstans. Är lite sugen på kolmården. Han gillar ju att titta på djur :) Sen ska vi kanske åka med några vänner till deras stuga i småland. De har också barn så det kan nog bli hur mysigt som helst!
    Åka tåg och sova i sovkupé låter som en hit! Säkert jättespännande när man är liten också :) Har alltid varit sugen på att åka norrut, östersund är så långt norrut som jag nånsin varit. Härligt att vandra runt, och så fin natur :)
    Men får se vad ekonomin tillåter för utsvävningar i sommar. Får nog försöka börja spara redan nu! 

• nycsthlm

Det är ju precis det jag hade i åtanken Estherhej! Åka uppåt! Jag har aldrig varit där och naturen verkar vara så vacker. Jag kände att jag ville göra något bara jag och lillkillen så jag kan fokusera helt på honom. Har lite dåligt samvete då jag har varit rätt stressad de senaste månaderna med tentor och deadlines.

Chrissy: jag tänker på det där med ekonomin med. Hoppas på någon bra studentdeal på SL och Scandic så där på studentsluttampen skulle sitta bra . Vi vill också till Kolmården. Har du körkort? För då kan man ju bo lite utanför så blir det väl billigare. Själv kör jag ju ej men hade tänkt försöka ta körkort någongång inom snar framtid så här på ålderns höst .-D.

• Gambera

Hej, har nyligen blivit singel med. Har tvillingar på 2,5 och bor i innerstan. Kul att det finns fler som jag!

Svar på tråden Sökes: Ensamma mammor i Stockholm