• kutiom

    Vilken är den roligaste barnboken ni läst?

    Jag skrattade mycket när jag läste "Pannkakstårtan" av Sven Nordqvist. Då var jag visserligen lagom trött men den toppar än listan över roliga barnböcker. Vilken bok har ni skrattat högt åt när ni läst för ert/era barn?

  • Svar på tråden Vilken är den roligaste barnboken ni läst?
  • Abby76

    Sagan om Bella och Gustav, av Eva Eriksson. Eller om den heter Boken om..., blev plötsligt osäker. Fyra helsköna berättelser i samma bok.

  • Elineke

    Jag gillar "Nasse hittar en stol" och Nasses taxi". Klassikern "Olssons pastejer" är också en härlig historia.

  • La Lola

    Jag vet inte vad den heter men Mamma Mu åker rutchkana iaf.
    Den fick mig att skratta högt!


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • hilah

    Kuckeli-Muu-Muu var rolig - stackars tuppen som aldrig kunde gala rätt. Mamma Mu gillar jag också.

  • förvirrande

    Jag, och min familj, minns fortfarande när jag läste högt för min lillasyster i husvagnen ur "Berts dagbok". Det måste vara över 20 år sedan men vi minns allihopa hur vi skrattade så husvagnen hoppade

  • Zirup

    Pannkakstårtan med Findus och gubben Pettson. Haha, jag skrattade så jag grät när Pettson stod där i kalsongerna och städade gårdsplanen genom att skyffla upp ägg och grus och bröte och hur han förklarade för den ovetande grannen Gustavsson att han skulle baka åt katten för denne fyllde år. Jösses, jag börjar skratta nu igen bara jag försöker återberätta det!

Svar på tråden Vilken är den roligaste barnboken ni läst?