Jag växte upp i östra Lindome och bodde där mellan 1985-2001. Det är en väldigt bra ort för barnfamiljer, men lite sämre för tonåringar (mycket droger och ungdomar som inte har något vettigt att göra och drar runt i centrum). Dotegården och Smörkullegården är de områden precis i centrum som var "sämst", men de är ju avsevärt bättre än många förorter i Göteborg.
Lindome ligger väldigt nära naturen och det tyckte jag mycket om som liten. Finns många fina promenadvägar och i centrum finns mataffärer, tandläkare, vårdcentral, bibliotek osv.
Själv skulle jag inte vilja bo så avsides nu som vuxen men om man inte har något emot att pendla så är det en bra ort. (15-20 minuter med bil, 15 min med pendeltåg som går 2-4 ggr/h och ca 40 min med buss). Pendeltågen går ju lite sisådär, särskilt på vintrarna (min kollega pendlar från Kungsbacka och hon är bara i tid vissa dagar...
). Men det är ju samma över hela Göteborg vad jag förstår.
Jag gick på Sinntorpsskolan resp. Almåsskolan och Sinntorp var en bra förskola. Almåsskolan var rätt sunkig men det funkade.
Om man är ute efter ett lugnt ställe som inte ligger helt avsides så är Lindome ett bra val! Det ligger ju också nära Kållered, Mölndal och Kungsbacka så man måste ju inte åka in till Göteborg för att handla och hitta på roliga saker (något mina föräldrar tog fasta på, hehe).