• Tirem

    När ska man börja oroa sig för utomhavandeskap?

    Enligt mina beräkningar är jag i vecka 5+4 men har sedan 4+6 haft blödningar (dock betydligt mindre än mina andra blödningar när jag fått MF)
    Både igår och idag har jag (enligt mig) fått en kraftig värk i magen som jag inte tidigare fått vid mf och idag gjorde det RIKTIGT ont! Jag har ingen feber men jag känner mig matt & slö. Tog en värktablett för dryga en timme sedan och smärtan har dämpats betydligt men den är inte bort utan den känns konstant...

    En tanke som slog mig var om detta inte var ett MF utan faktiskt ett utomhavandeskap! När vet man skillnaden?

  • Svar på tråden När ska man börja oroa sig för utomhavandeskap?
  • duopappan

    Ring 1177. Vad jag har förstått så är utomhavandeskap inte att leka med.

  • Hemlighet

    Jag hade små blödningar och bruna flytningar i ca 2 veckor och lite molvärk.
    Jag hade kollat med vul i veka 5+2 och såg bara hinnesäcken.
    Blev varnad för att jag kunde ha ett utanförhavandeskap men det kunde även vara ett missfall på G.
    Förra torsdagen(ca 1 vecka efter vul) fick jag en kraftig mens smärta i magen och kunde inte sitta ner. Trode det berode på att missfallet  var på G, men åkte in rätt omgående till kvinnokliniken och gjorde ett vul. Dom såg ingen hinnesäck men jag hade 2,5dl blod i buken.
    Så jag blev akutopererad (titthål) och dom avlägsnade ena äggledaren pga att jag hade ett utomkvedes där.

    Så är du orolig åk in eller i alla fall ring och prata på sjukuset.

    Hoppas det går bra

  • svea2011

    Jag opererades akut i lördags, allt började med molande värk som bara blev värre och värre. De var tvugna att ta min ena äggledare pga att den var totalt skadad av X:et som vuxit sig fast där. Hela buken var dessutom blodfylld. Åk in en gång för mycket, än en för lite! Det är ett allvarligt tillstånd, inget att leka med. kram på dig

  • Virrpirr

    Tycker absolut du ska ringa till kvinnokliniken om du är orolig.

Svar på tråden När ska man börja oroa sig för utomhavandeskap?