• sockerkaka85

Våra bästa recept på falukorv =)

Nästan varje vecka kan man fynda falukorv på något av matvaruhusen. T.ex 15 :- för en scan falukorv denna vecka på Ica supermarket.. Billig mat, men vad gör ni med den? Jag har kört fast i makaroner och stekt falukorv-träsket.. Ge mig era bästa recept på falukorven tack! =)

• Svar på tråden Våra bästa recept på falukorv =)
  • kmp

Skär falukorven i bitar och stek den
    Klyfta gul lök och stek den också.
    Häll på matlagningsgrädde, hur mycket beror på hur "blött" du vill det skall vara. Jag brukar ta 2-2,5 dl

I med en burk majskorn och en burk kidneybönor.

Smaka av med lite tomatpure´och salt och peppar.
    I originalreceptet har de även i lite tabasco, men det kan uteslutas om man vill "barnanpassa" maten.

• Rosiie

Jag brukar köpa Creme Fraiche Paprika & Chili och blanda i med strimlad falukorv. Kanske lite matlag.grädde också så blir det lite krämigare konsistens. Supergott och enkelt som attan.

• 1986

ugnsbakad falukorv med potatismos
    korvstroganof med ris

• levandecharader

Falukorvslasagne
    Korvgryta
    Korv i ugnen
    Korvstroganoff

• lindaha

Bästa och bästa vet jag inte men vi brukar göra tacokorv.

Skär upp falukorven som man brukar när man gör falukorv i ugn, dvs skivor men de sitter fortfarande fast.
    Lägg den i en ugnsform och ha i majs och hela champinjoner.
    Häll sen över tacosås över korven, majsen och champinjonerna och in i ugnen.
    Till det är det gott med stekt potatis :) 

• Stor mamma

en ring korv, 2 stora gula lökar, en paprika,två matskedar smör, 2 dl fryst majs, 3 matskedar vetemjöl, 1 tärning fond du chef, lite timjan,lite oregano,salt o peppar,vatten efter tjocklek.

Tärna, fräs i smör, lägg i mjöl o fräs en liten stund, krydda lite späd med vatten till önskad tjocklek. Smaka av med mer kryddor till du är nöjd.
    Gångbar rätt om man inte orkar laga mat-tar ca 15 min.

Svar på tråden Våra bästa recept på falukorv =)