• Sirendes

Vem är ansvarig om "brev" försvinner hos posten?

Jag väntar på ett paket (som posten kallar "brev" eftersom det är mindre än 90*90*ngt cm). Jag har väntat i snart tre veckor nu och inte ett tecken. På posten är de spydiga och gör ingenting, företaget som skickat säger att paketet säkert kommer dyka upp vilken dag som helst och jag kollar posten flera ggr varje dag, så fruktansvärt stressigt. Om posten inte kan ställas till svars kan ju vem som helst som jobbar där ta vad som helst om den har lust Obestämd eller? Finns det verkligen INGEN som ska ha någon koll på sakerna från att de lämnar avsändaren tills jag hämtar dem? Helskumt. Och vad gör jag nu? Bara ledsen.

• Svar på tråden Vem är ansvarig om "brev" försvinner hos posten?
  • Veritas18

Usch vad jobbigt. Brevbäraren eller Posten rättare sagt är inte heller min bästa vän. Fick ett viktigt brev på fredagen som jag tydligen skulle ha fått för länge sen. Självklart kunde inte jag ringa de jag behövde ringa efter att ha sett brevet eftersom det va helg. Vad gör de egentligen? Går runt med den eller? >=/

• Sirendes
    Veritas18 skrev 2011-01-19 14:54:04 följande:
    Usch vad jobbigt. Brevbäraren eller Posten rättare sagt är inte heller min bästa vän. Fick ett viktigt brev på fredagen som jag tydligen skulle ha fått för länge sen. Självklart kunde inte jag ringa de jag behövde ringa efter att ha sett brevet eftersom det va helg. Vad gör de egentligen? Går runt med den eller? >=/
    Jaa man betalar ju dem för en tjänst, då ska de väl vara ansvariga om de inte utför den tjänsten också? Fattar ingenting! Och att man ska få ett sånt otrevligt bemötande när man till slut tar sig för att kontakta dem också Rynkar på näsan tror jag kommer akta mig noga i framtiden, kunde bara inte tro att det var såhär osäkert att skicka med posten Förvånad
  • Madick

Ingen garanti på vanliga brev, då får man köpa till REK eller liknande. Helt värdelöst. Har blivit av med flera brev som jag VET att jag skickat samt som jag VET är skickade till mig.

• Sirendes

Mm.. Alltså detta är inte postat på låda, det är varor för ca 2000 kr Gråter i ett paket som antagligen är större än en skokartong. Någon kan ju bara tänka "Oj, undrar vad det är där i. kanske nåt jag vill ha?" utan att någonsin ställas till svars.. Eller?!

• Cornellia

Posten är riktigt värdelöst.

Betala oss för att utföra en tjänst!
    (men vi garnterar inte på något sätt att tjänsten blir utförd, och du kan inte reklamera på något sätt).

• alvide

Tyvärr är det den som har skickat som är ansvarig om denne inte kan bevisa nåt.

Det är väldigt oansvarligt av företaget att skicka som brev om värdet var över 2000 kr.
    Frågan är om de har skickat?
    Det är deras ansvar att skicka på ett säkert sätt.

• Sirendes
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-19 15:12:55 följande:
    Vill man ha säker leverans skickar man som REK.
    Sjukt att man ska behöva betala extra för att vara säker på att få det över huvud taget Obestämd men jo, jag hade nog gjort det själv om jag skickat något, nu handlade jag hos ett företag och funderade tyvärr inte så mkt över vilket fraktsätt de använde sig av Rynkar på näsan har alltid fått mina varor från dem förr så såg ingen anledning att ifrågasätta deras rutiner.
  • Sirendes
    alvide skrev 2011-01-19 15:22:01 följande:
    Tyvärr är det den som har skickat som är ansvarig om denne inte kan bevisa nåt.

Det är väldigt oansvarligt av företaget att skicka som brev om värdet var över 2000 kr.
    Frågan är om de har skickat?
    Det är deras ansvar att skicka på ett säkert sätt.
    Okej, bättre att det är de än att det är jag.. Men OM det har försvunnit på posten så kommer företaget antagligen kunna bevisa med ngn sorts kvitto att de skickat det och vem är DÅ ansvarig? Jag hade trott att det skulle vara posten men det verkar ju inte så :( vilket är väldigt skumt i mina ögon!
  • enlitenbitkaka
    Sirendes skrev 2011-01-19 15:22:54 följande:
    Sjukt att man ska behöva betala extra för att vara säker på att få det över huvud taget Obestämd men jo, jag hade nog gjort det själv om jag skickat något, nu handlade jag hos ett företag och funderade tyvärr inte så mkt över vilket fraktsätt de använde sig av Rynkar på näsan har alltid fått mina varor från dem förr så såg ingen anledning att ifrågasätta deras rutiner.
    Skickar man något som är värt så mycket som 2000:- är det inte alls sjukt, det är vad som rekommenderas.
    Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
Svar på tråden Vem är ansvarig om "brev" försvinner hos posten?