Vet inte vad han känner för mig
Hej
Min sambo sedan 8år slänger bomben på trettondagen, han vill separera! Jag är som slagen av en slägga och fattar ingenting. Vi har haft det kämpigt sista året och då särskilt det senaste halvåret. Trotts detta känns det som om allt går sååå fort. Jag hänger inte med. Han har under hela hösten varit väldigt kylig mot mig, men så fort han sa detta blev han den vanliga goa killen jag blev kär i igen. Nu kramas han, myser vill ha sex osv. Jag fattar ingenting. Om han nu inte vill leva med mig inte älskar mig på rätt sätt som han säger, varför vill han vara så intim fortfarande?
Han vill inte gå till familjerådgivningen för enligt honom kommer det inte att ändra hans känslor för mig. Jag får ibland en känsla i magen att han har en annan på gång. Att han vill avsluta detta på ett snyggt sätt för att sedan gå vidare. Han har enligt mig ganska mycket kontakt med en kvinnlig kollega som jag tror att han är attraherad av. Han vill inte heller tala med sina vänner ang denna separation för att han inte vill bli "dömd". Han talar bara med personer som inte lägger någon vikt i hans beslut eller ifrågasätter honom. Vad står det för?
Kan tillägga att jag själv har haft tankar på separation men inte kunnat komam fram till att vi skall göra detta. Just nu vet jag inte om jag är ledsen för att bli ensam och känslan av att vara det resten av mitt liv, eller om jag faktiskt inte älskar honom mer. Att rädslan för att vara ensam gör att jag inte kan tänka klart. Ibland känns det bra men vissa dagar är det ett riktigt mörker. Det jag inte förstår är hur han efter detta beslut kan vara så go utan att det bekommer honom medans han inte kunde vara så under den senaste tiden. Hoppas att du kan hjälpa mig att reda ut tankarna eller ge förslag på lösningar för mig// tack på förhand