• Anonym (Nöjd)

Varför skämms folk över sin naturliga hårfärg? Varför är folk inte bara nöjda?!

Hej!

Jag har tänkt på det.. Gud va många ändå som färgar håret osv...
    Varför är folk inte nöjda med sin egna hårfärg?
    Det naturliga sägs klä en bäst... Vad anser ni?

Visst, jag har färgat håret jättemånga gånger , mest till platinablondt sen till brunt sen till platinablond igen osv osv.. detta har såklart tagit stryk på håret..
    I aug förra året färgade jag det, tonade, till brunt... Vilket jag ångrar, som vanligt...

Men nu låter jag fanimej mitt egna hår växa ut... så himla trött på färgning hit å dit...
    Fan bara bättre låta det vara... Nu får det va!
    Man borde ju faktiskt vara nöjd med sin egen naturliga hårfärg istället!

Vad säger ni andra? Färgar ni håret? Extensions osv?
    Människor dras ju mer och mer ifrån sin naturliga look i dagens samhälle....

....Undra vad det bottnar på?

• Svar på tråden Varför skämms folk över sin naturliga hårfärg? Varför är folk inte bara nöjda?!
  • Jezamine

Jepp jag färgar/slingar håret regelbundet.Mitt hår har inte tagit skada av det. Varför jag gör det..ja för at den möjligheten finns.Bra att man får välja själv tycker jag utan att andra skall bestämma.

Jag är INTE avstängd
  • Jezamine

Varför skämdes du för din hårfärg?

Jag är INTE avstängd
  • Fiyali

Jag älskar att färga håret! Hela sommarhalvåret kör jag min naturliga blonda hårfärg!
    Men på vintern när det är grått och trist så tycker jag det är roligt att pyssla om mig själv! Att göra fotbad, måla naglarna och färga håret gör vintermyset extra kul! Jag trivs som sagt skit bra i min egna hårfärg, men tycker en färgklick piggar upp på vintern!
    Nu till exempel har jag färgat det för första gången till en "onaturlig" färg, väldigt röda pigment i det, och det lyser skit coolt mot snön! :)

• J N

Jag är en av dom som färgat håret sen jag var drygt 14. Ångrar det idag. Såklart! Haha man tänker ju inte på att det är jobbigt och kostar otroligt mycket pengar att fixa hela tiden. Jag är ljus egentligen men färgat  mig mörk. Då är det utväxt dom ska fixs osv. Nu i oktober så bestämde jag mig för att gå till frisören och göra slingor och lägga en toning. Nu är det ljusare och närmre min egna hårfärg. Och jag sparar ut mitt egna hår också. Ska tillbaka till frisören snart och tona ut det ige så det blir som min egna färg. Skönt! :)

Nathalia 2003 ♥Izadora 2006 ♥Daniella 2007♥Bebis 2011
  • redneck girl

som ung blonderade man sig. fattar inte varför för jag var ju blond iaf . nu på äldre dagar tonar jag mitt hår. mocka chokladbrun är färgen. den trivs jag ypperligt med . när jag blir grå...det blir man väl tillslut så vet jag inte hur jag gör. det får ju inte se för tillgjort ut tycker jag . jag tycker att toningen livar upp lite ,därför gör jag det .

• Magnetica

Skäms inte för min hårfärg men tycker jag är ännu snyggare en nyans eller två mörkare.

• MiaKelekia

Skämdes du över din naturliga hårfärg? Var det därför du färgade håret?

Jag färgar mitt hår för det mesta, då och då klipper jag av det och har kvar min naturliga hårfärg. Jag skäms verkligen inte över min naturliga färg, men jag tycker det blir tråkigt och platt efter ett tag.
    Jag trivs bättre i mörka nyanser, och i kläder som passar min personlighet. När möjligheten finns att klä sig, sminka sig och färga håret för att matcha sin personlighet så varför inte?

Varför väljer man att använda mascara? Varför väljer man att köpa olika sorters kläder? Varför lyssnar vi på olika sorters musik?

• Anonym (Nöjd)
    Jezamine skrev 2011-01-19 16:14:09 följande:
    Varför skämdes du för din hårfärg?
    Jag skämdes inte... Jag vet egentligen inte varför jag färgade :-S
    Kanske för att många andra var platinablonda, kändisar osv under en viss tid... Helt ärligt så vet jag inte!

Längesen man hade sin egna hårfärg så why not låta det växa ut helt nu, så får man ju också dessutom ett mer välmående hår =)

Många tjejer som är t.ex platinablonda klagar såfort deras utväxt kommit " nu måste jag boka tid hos frissan, jävla utväxt" osv osv... men som man bäddar får man ju ligga :p
  • TrailerTrash

För att det är roligt att byta hårfärg då och då

• Fuffens

Skäms absolut inte för min naturliga hårfärg. Tycker bara att det ser fräschare ut med slingorna. Blir lite ljusare och mer livfullt.

Svar på tråden Varför skämms folk över sin naturliga hårfärg? Varför är folk inte bara nöjda?!