• Anonym (degig mage)

Vad är ditt bästa tips för att få bort "degmagen"?

Ca 3 månader har gått sen efter förlossningen och utgångsvikten är så gott som nådd. Men hur får man bort den mjuka och degiga magen?

Tar dagliga promenader och tränar styrka ett par gånger i veckan (i tillägg till sit ups som jag kör varje dag). Du som fick bort din degiga mage, vad är ditt bästa tips för att nå dit? När försvann den ungefär?

• Svar på tråden Vad är ditt bästa tips för att få bort "degmagen"?
  • Jessi1982

Jag gick promenader/powerwalks 5 dagar i veckan . Tränade Situps, crunches och så en övning där du ligger på rygg med benen i 90 graders vinkel, sen spänner man magen och drar sakta ner benen utan att svanka och sen upp igen och så upprepa så många gånger du orkar. Tar på hela magen :) sen börja jag äta GI kost. Man kan inte punktförbränna fett men däremot kan man träna upp enskilda muskler .

• Anonym (degig mage)

Tack för ditt svar!

Ingen annan som också lyckats få bort sin "degmage"?

• Jessi1982

Sen behöver du ju konditions träna för att förbränna mer fett. Men det verkar du ju redan göra. Men mitt tips är att prova på nån annan aktivitet. Simning? Aerobics? Spinning? Kombinera det med styrketräning för magen så ska du se att det snart ger resultat . Gör olika magövningar, inte bara Situps. Situps tränar för övrigt inte alla magmuskler . Jag hade en hel skogaholmslimpa på magen men efter att börjat variera kondition och styrka så började det ge resultat.

• Toppen9

Lägger i favoriter så jag ska hitta tillbaka. Min mage är världens degklump :(

• Jessi1982

Vill också tillägga att när du gör dina magövningar är det bättre att göra några få och göra de sakta och ordentligt. Det kvittar liksom om du gör 200 repetitioner om du gör övningen fel, ingen effekt alls då.

• Anonym (degig mage)

Börjar känna mig peppad att komma igång på allvar nu! Skrattande Ska verkligen försöka prioritera att gå till gymmet. Puh... det är nog den där konditionsbiten som jag verkligen saknar... gruvar lite, men det är nog bara att köra.  Konditionen försvann rätt snabbt när jag blev gravid känns det som.

• Minomin

Byt ut dina sit ups mot plankan.

Förmodligen är dina djupa magmuskler lite uttänjda efter graviditeten, och då hjälper inte sit ups värst mycket (snarare förvärrar).

Träna plankan först. Sen eventuellt sit ups (längre fram i tiden) för att definiera musklerna mer.

Mycket av "degmagen" är hud (för mig i alla fall). Den är svår att bli av med, men brukar sträckas ut lite när de djupa magmusklerna är på plats igen, och magen ser mer slimmad ut.

• Anonym (svårt)

Det är svårt att bli av med lös hud och efter många graviditeter har muskelns bottenplatta delats i två. I mitt fall hjälper endast operation då muskelns platta har 5cm mellanrum och måste sys ihop. Så helt platt utan hjälp går inte. Efter första barnet fick jag platt mage på 1 månad nu har jag femte på g...

• Border
    Anonym (degig mage) skrev 2011-01-19 18:47:23 följande:
    Ca 3 månader har gått sen efter förlossningen och utgångsvikten är så gott som nådd. Men hur får man bort den mjuka och degiga magen?

Tar dagliga promenader och tränar styrka ett par gånger i veckan (i tillägg till sit ups som jag kör varje dag). Du som fick bort din degiga mage, vad är ditt bästa tips för att nå dit? När försvann den ungefär?
    För mig har det helt och hållet handlat om vad jag äter till frukost och att jag går mycket. jag äter 200 ml osockrad fullkornsvälling för vuxna på morgonen. Jag går vart jag än ska (om det inte är flera mils resa )
    Det har funkat hur bra som helst!
Svar på tråden Vad är ditt bästa tips för att få bort "degmagen"?