• krakel

Mask i magen

FÖr npgra månader sen så hade mina barna mask i magen och vi fick behandlig hela familjen. Mina barn va inte symtomfria utan hade fortf maske efter 1,5 vecka så de fick sammanlagt 3 doser maskmedel. (det rec.begalgda )  efter det så har jag i ren reflex tittat efter mask igen och ikväll då jag bytte på den lilla så inbillar jag mig att jag såg mask igen.. men om det va mask så va de iaf döda.... ingen rörde sig .. kan ju vart nått annat iofs men det såg verkligen ut som det....

Så nu till min fråga.. kan de ha döda maskar imagen forft???? 

• Svar på tråden Mask i magen
  • BVC Sköterskan

Hej!

Vad jag vet dödar medicinen maskarna och larver, men inte äggen som kan leva i två veckor (även utanför kroppen). Detta gör att maskinfektionen riskerar att komma tillbaka.
    Jag har ingen erfarenhet av att maskarna är kvar så länge efter en behandling, om det inte handlar om en ny infektion. Utan behandling är dock maskens livscykel två till sex veckor.

Se efter igen Obestämd

MVH Christine

• krakel

Tack för svar,. ja jag glor hela tiden heheh men jag tror inte det är en ny infektione,,, de fick ett återfall ju eller så bet inte med på dem så de har ätit 3 ggr per barn och det va det flytande vermox de togdå... ingen har visat symtom på en ny inf just nu iaf... hoppas så inte är fallet... skaprata med BVC om det fortgår...

• BVC Sköterskan

Hej igen!

Hoppas verkligen att ni blivit av med det.

Ja, det är bara att fortsätta kolla!

Trevlig helg! 

/C 

Svar på tråden Mask i magen