• LillaBibbi

hur mycket är 1 GB data

jag har det som fri surf i min mobil? kan man göra mycket på det eller? jag har noll koll!

• Svar på tråden hur mycket är 1 GB data
  • Veritas18

Beror på hur mycket du använder internet eller olika program som behöver internetuppkoppling.
    Föe mig skulle det aldrig räcka. Har en iphone där jag har mailen etc. så jag är ständigt uppkopplad.

• jaghopparhögt

Fast det spelar ingen roll hur mycket du är uppkopplad utan hur mycket data du tankar ner till din telefon.
    Du kan i princip vara uppkopplad dygnet runt utan att ladda ner någon datamängd att tala om.
    Iof tankas det väl lite när mailen refreshas med jämna mellanrum men det är nog inte så mycket.

För vanligt surf räcker nog 1 GB ganska länge, så länge man inte tankar ner stora filer eller streamar saker.
    Visst mycket på webben använder flash nu och då blir det lite mer men ändå inget att tala om.
    Bilder kan också vara en bov, om man laddar det ofta.

• LillaBibbi

jag kommer typ använda appar*till min son* lite facebook och kolla på youtube.. lite sl tågtider men inte så mycket mer.. kanske kan man klara sig? i värsta fall får man kanske köpa till mer gb eller?

• jaghopparhögt
    LillaBibbi skrev 2011-01-19 19:45:34 följande:
    jag kommer typ använda appar*till min son* lite facebook och kolla på youtube.. lite sl tågtider men inte så mycket mer.. kanske kan man klara sig? i värsta fall får man kanske köpa till mer gb eller?
    Jag har inte så mycker erfarenhet av IPhone och appar så jag vet inte om de drar spå mycket bandbredd generellt, men jag tvivlar på att det ska vara någon mängd att tala om. Facebook drar inget direkt men youtube kan dra en del eftersom du streamar videos. Men jag skulle inte oroa mig om jag var du, jag tror 1 GB kommer räcka för dig. Så länge du inte överdoserar youtube.
  • LillaBibbi

Youtube kommer inte användas allt för ofta:) Får väl kolla när första räkningen kommer:) 

• norgesessan

undrar samma. Hur fungerar surf i 64 kbit? Funderar på att lägga till till mitt tele2 abonnemang eftersom jag har så lång bindningstid kvar. Då har man 1 mb, sen går det ner till 64 kbit.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • jaghopparhögt
    norgesessan skrev 2011-02-24 19:17:49 följande:
    undrar samma. Hur fungerar surf i 64 kbit? Funderar på att lägga till till mitt tele2 abonnemang eftersom jag har så lång bindningstid kvar. Då har man 1 mb, sen går det ner till 64 kbit.
    Vanligtvis så surfar du med hastighet 1mb/s men när du har dragit ner 1gb så sänks hastigheten till 64kb/s?
  • sandiberu

Jag har tagit emot 3,5 GB på 1½t år, och jag surfar hejvilt med min iPhone 3GS. Streamar sällan videos dock. 

• norgesessan

Jag hoppar, förstår det, men hur fungerar det att surfa i 64? Hur trögt är det?
    Vad är det som "kostar" GB?
    Planerar inte kolla youtube eller lasta ner filmer. (Vad mer använder mycket?)

Sandiberu, låter ju bra.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • jaghopparhögt
    norgesessan skrev 2011-02-24 19:40:48 följande:
    Jag hoppar, förstår det, men hur fungerar det att surfa i 64? Hur trögt är det?
    Vad är det som "kostar" GB?
    Planerar inte kolla youtube eller lasta ner filmer. (Vad mer använder mycket?)

Sandiberu, låter ju bra.
    Det är mest streamande och tankande av stora filer som får det att dra iväg.
    Och att surfa i 64kb/s kommer bli väldigt trögt, tror t om att många i sidor knappt går att ladda eftersom nätet idag är så anpassat efter högre hastigheter.
Svar på tråden hur mycket är 1 GB data