• Fnollan

När fick ni på er ringarna igen?

Vet inte om jag har lagt denna tråden rätt nu...

Men ja som sagt när kunde ni ta på er era ringar igen efter graviditeten?
    Det har nu gått 4 månader för mig och jag har bara 3 gravidkg kvar men får inte på mig mina vigselringar. Jag vill ju helst inte behöva förstora dem..

• Svar på tråden När fick ni på er ringarna igen?
  • jj81

Jag fick barn för 16 månader sen och kan fortfarande inte få på mig min ring. Väger t.o.m mindre nu än då jag blev gravid men får ändå inte på mig den. För mig blir det nog att förstora den.

• Pickeli

Ja det undrar jag också. Fast mina ramlar av fingrarna! Har gått upp nära 13 kg men ringarna är för stora, en månad till bf nu, kroppen är en märklig manick! :)

• Dimitra

Testade efter två veckor och då åkte den på hur lätt som helst. Tråkigt för er som inte kan ha era ringar

The Dimitra universe.
  • Kina79

Yngsta dottern är 8 månader och jag får bara på mig förlovningsringen, inte min vackra vigselring Gråter

Har inte gått ner ett smack med något av tre barn, så länge jag ammat. Nu har lillan precis slutat amma helt, så jag bantar för fullt

• marla333
    Pickeli skrev 2011-01-19 21:48:35 följande:
    Ja det undrar jag också. Fast mina ramlar av fingrarna! Har gått upp nära 13 kg men ringarna är för stora, en månad till bf nu, kroppen är en märklig manick! :)
    min ring har jag inte heller på, men den blev för stor under graviditeten! fast jag gick upp så verkade fingrarna krympa...
  • Fnollan

Jag ska nog hålla ut lite till och se om inte den går på om ett tag. När jag har slutat amma så ska jag bli fit igen!

• Fnollan
    Fnollan skrev 2011-01-23 18:03:19 följande:

Jag ska nog hålla ut lite till och se om inte den går på om ett tag. När jag har slutat amma så ska jag bli fit igen!

...för att se om den går på om ett tag..ska det naturligtvis stå
  • SailorGirl

Fick på mig ringarna när jag hade två kg kvar, men har fått ta av dem igen, eftersom det blir fuktigt därunder och huden blir irriterad. Då har jag ändå bara ett kilo kvar nu. Gissar att det har en del med hormoner att göra iom amningen. Jag tog ju inte av dem förrän en månad innan förlossningen (och även om man räknar bort vad jag tappade första månaden efter förlossningen, så borde jag ha varit tjockare i fingrarna då än nu).

• AnAngel

fick ta av mig mina vigselringar redan i v 15, nu är dottern snart 8 månader och får fortfarande inte på mig dem, endast 5 kg kvar att gå ner (redan gått ner 18kg).... så hoppas fingrarna krymper... ska ända inte ändra dem förens vi fått de barn vi vill ha, för vill ju inte förstora dem och sen förminska och hålla på...så jag får väl vänta och se... brukar sitta och titta på dem varje dag innan jag somnar

• Svarvis

Jag fick på mina drygt en vecka efter förlossningen. Men så hade jag oxå "turen" att inte gå upp jättemycket i vikt, gick upp 15 kg o har gått ned 10 nu (13 dagar efter förlossningen).

• 071001

Inet alls, fick slå ut dem och då tycker jag ändå att svullande la sig.

• thelifesaviour

Jag fick inte på min förrän efter 1,5 år, trots att jag gått ner all vikten igen. Jag kunde ha ringen långt in i graviditeten, men sen var mina fingrar svullna lååångt efter. Var på väg att slå ut den, men precis när jag skulle göra det fick jag på den igen. Var surt att inte kunna ha den på så länge. :(  

• jejje82

Får inte heller på mina efter 5 mån. Fingrarna har svullnat av men jag får inte ringen förbi leden..

• blomman8604

Efter ca tre veckor gick den på men det är först nu 3månader efter som den sitter som den ska...=)

• Baloo81

Efter att ha förlorat 18 kg på 3 veckor efter förlossningen kunde jag äntligen ha min ring

Svar på tråden När fick ni på er ringarna igen?