• Anonym

Jag vill byta efternamn! Är det här fint?

Hejhej

Jag bär ett tråkigt och fult efternamn och har nu tänkt att ändra på det nu när jag har påbörjat en egen familj.
    Ifall jag skulle byta så skulle jag kunna tänka mig Adlerwald, vad tycker ni om det?

(Jag väljer att vara anonym ifall jag skulle byta mitt efternamn)

• Svar på tråden Jag vill byta efternamn! Är det här fint?
  • Anonym (adligt?)

Det är fint, men vill du låta tysk, antar att du vet att det betyder Örnskog? Låter adligt, är det ett adelsnamn så får man nog inte byta om man inte är släkt?

• Anonym (adligt?)

Kan vi inte få veta vad du heter i efternamn så kan vi säga om det låter fult? :)

• Cia o krabaten

Tror att du kommerf få bokstavera ditt namn varenda gång isf.
    Inget som tilltalade mig sådär extra. 

• Insatt

Jag tycker det är skitlöjligt med alla tagna namn som försöker låta adelsklingande, men det är jag det. Förövrigt är Adlerwald redan ett namn som en adlig person haft. Även om ingen levande verkar heta det nu kan det vara tveksamt att man får ta det.

• UntilTheDark

Njae....ser lite komiskt ut.

• Anonym
    Anonym (adligt?) skrev 2011-01-19 22:16:57 följande:
    Det är fint, men vill du låta tysk, antar att du vet att det betyder Örnskog? Låter adligt, är det ett adelsnamn så får man nog inte byta om man inte är släkt?
    Tack :) Ja, jag älskar tyska och visste om betydelsen, jag tycker att det är komiskt att min son heter Arvid - som just betyder örnskog! Skrattande

Adlerwald är inte ett adelsnamn - jag uppfann det på google translate Cool
  • UntilTheDark
    Insatt skrev 2011-01-19 22:19:31 följande:
    Jag tycker det är skitlöjligt med alla tagna namn som försöker låta adelsklingande, men det är jag det. Förövrigt är Adlerwald redan ett namn som en adlig person haft. Även om ingen levande verkar heta det nu kan det vara tveksamt att man får ta det.
  • vivianne
    Jag tycker det är skitlöjligt med alla tagna namn som försöker låta adelsklingande, men det är jag det.
    Instämmer.
  • Anonym
    Det är inte meningen att namnet ska låta ska ge en "adlig kling", jag tycker bara att det lät vackert och är trött på mitt tråkiga skit efternamn..

Är det redan ett adelsnamn? Jag trodde jag hade varit kreativ!! Det ska kollas upp! Skäms

Just det! Jag heter LUND nu. Kräks
Svar på tråden Jag vill byta efternamn! Är det här fint?