• Jollan06

Ni som haft kraftigare nidblödning se hit!!!!Svar fooort! Behöver lite fakta här!!!!

Har bim på onsdag nästa vecka, alltså om ca 8 dagar. Har en mycket regelbunden mens och har inte haft några mellanblödningar nångång.
    Men idag när jag jobbade så kände jag hur det ilade/sved till i livmodern och 3-5 min senare så kände jag hur det blev varmt. Gick direkt på toa och såg att det va blod??? Hallå så tidigt??? Till en början va det sparsamt, typ 1 krona,5kronas storlek. Men nu under dagen ökat till två enkronor per ca 3 timme ungefär. För det mesta klart blod, vattnigt, men ibland , mer sällan lite tjockare och mörkare. Inga klumpar eller ngt heller. Har haft relativt kraftig mensvärk i ca 2 timmar tidigare ikväll, men den har nu försvunnit.
    Har googlat massa, men ser mest bara att nidisar e rosa, eller sparsamma...men det e ju svårt att definiea sparsamma??? Därför jämförde jag med kronors storlek..hehe!!

Vill verkligen få svar på detta!!! Är ju helknepigt att få mens såååå tidigt.....och OM det skulle va mensen?..VARFÖR skulle den komma 8 dagar för tidigt helt plötsligt!!???
    Fattar nada....

• Svar på tråden Ni som haft kraftigare nidblödning se hit!!!!Svar fooort! Behöver lite fakta här!!!!
  • Jollan06

Ska tillägga att jag har en cykel på 27-28 dagar stadigt!!
    Samt att jag ej va gravid innan, för jag testat.
    Väntar ivrigt på svar.

• Alex  mamma

Jag hade nidblödning i fyra dagar som jag trodde var en tidig mens och som var lite kortare och sparsammare än vanligt. Blödde ändå så pass mycket att jag inte misstänkte något annat. Efter några veckor började jag fundera på om jag var gravid och testade då positivt. Det behöver alltså inte vara små ljusrosa fläckar bara.

• Jollan06

Hade du oxå relativt kraftig mensvärk nån gång uner dagarna??? verkar va ovanligt...
    Tänkte imorses när det kom att yes en nidis....men efter det blött såpass som det gjort så tvivlar jag mer...men ändå inte eftersom jag aldrig fått mensen sååå tidigt nångång.

• CiCiCi

HAR haft exakt samma.

sista ppillermens 22 nov - nästa mens 23 dec - äl-smärta/spänningar 7-8 januari. 12 januari mensvärk i en kort stund sedan kom en tunn, vattnig ljusröd blödning som startade som en 5 krona, kom några droppar/3 timmar - avtog och blev ljusrosa/någon enkronas droppe per 3 timmar och avtog helt 15 januari.

Jag förstår ingenting.

• Polarlantis

Hur går det för er? Lite samma här...mensen en vecka för tidig och bara bruna flytningar...men å andra sidan hoppas jaginte så mkt för min kropp är helt av banan efter p-piller...men liiiite hopp har man ju! Ingen som har plussat?

• Jollan06

min var garanterat mens som kom tididgare. Den var jättekraftig och garanterat ingen nidblödning. Kör med ältester nu för att garanterat veta var min äl är ngn stans.

• ramsylina

jag blödde 4 dagar, mindre än mens men sååå mkt mer än den 5-krona man brukar prata om som nidblödning, jag trodde absollut att det var tidig mens, hade inte koll på datumen... men månaden efter kom ju ingen mens och då testade jag pos... misstänkte därför hela tiden att jag var före "senaste mens" (som jag till bm angav som den där blödningen, med reservation för att jag som sagt hade mina misstankar) och mkt riktigt blev det på rul konstaterat att den blödningen inte kan ha varit nån mens...

• Jollan06

ramsylina ....men om jag skulle va gravid nu så skulle väl ältesterna reagera på hcgn...har hört att dem gör det.
    Hade du mkt mensvärk?? Va det såpass mkt att du fick använda stora OB?? Och byta ofta?

• Endag

mkt värk i brösten oxå?

♥ Stolt & Lycklig mamma till Eddie ♥
  • Jollan06
    Endag skrev 2011-01-25 20:36:50 följande:

mkt värk i brösten oxå?

frågar du mej? isf är svaret nej, har sällan värk i brösten faktiskt =P

• ramsylina
    Jollan06 skrev 2011-01-25 20:34:30 följande:
    ramsylina ....men om jag skulle va gravid nu så skulle väl ältesterna reagera på hcgn...har hört att dem gör det.
    Hade du mkt mensvärk?? Va det såpass mkt att du fick använda stora OB?? Och byta ofta?
    ja, jag testade med ett äl-test sen o fick utslag på första försöket. trodde ja bara hade tur trots att ja började testa lite för tidigt men har fattat i efterhand att det gav utslag för hcg.
    jag blödde mindre än jag brukar, hade tampong stl normal i 2 dar har ja för mig...
  • ZofiaZ

fick bruna flytningar igår 8 dagar efter ÄL och nu är jag nervös att det är mens som är på väg. Ätit p-piller i 15 år och det tog ett år innan min mens kom i gång efter att ha slutat så kroppen verkar vara lite upp och ner. I alla fall så har jag tidigare fått bruna flytningar i en veckas tid innan mens börjar på riktigt vilket nu gör mig nervös att det är så igen. Man blir såå frustrerad. Hoppas fortfarande att det är nidblödning!

Nån som känner igen sig?

• Jollan06

har testat med ältester nu i några dagar, det kan va ett svagt streck oavsett ändå eller? har haft det varenda dag, men ännu inte lika starkt som kontrollstrecket.... gaaahhh västar på älen som en tok. Men fattar inte för jag har haft vattniga, klara flytningar i 2 dagar nu, dock ingen äggviteliknande. och igår hade jag svag mensvärk, typ älvärk....trodde ältestet skulle va starkare igår kväll, men fasiken inte!!!!!!!!!

Svar på tråden Ni som haft kraftigare nidblödning se hit!!!!Svar fooort! Behöver lite fakta här!!!!