• Anonym (Undrar)

Du som haft njursten...

Jag har lite bekymmer med kisseriet kan man säga.

Först trodde läkarna att det var UVI vilket det inte var och nu utreds det om det kan vara Klamydia.
    Fick en kur mot UVI eftersom proverna visade på "liiite" bakterier som läkarn sa. När jag slutade med kuren så kom besvären tillbaka och då var dom än värre.

Det började med stickningar i urinröret och sen fick jag ont i magen som mensvärk i 3 veckor, mellan varven har jag ruskigt ont i magen. Svider och bränner ibland när man kissar, det kan även komma blod.

Nu har jag ätit tabletter för klamydia i två dagar och känner av stickningarna fortfarande. Jag får som för mig att de borde avta när man börjar med kuren.?

Läste lite om njursten då jag har lite svårt att tro att det är klamydia. Då stod det att man kan få infektioner i urinröret. Så om du har haft lr rentav har så skulle jag bli tacksam för svar.

Nu är jag ju under utredning men jag funderar ändå.

• Svar på tråden Du som haft njursten...
  • Bebislängtan82

Gör inte njutsten ont? eller är olika kanske.

Min syster fick åka ambulans in igår till akuten, det visa sig vara njursten som hon sen kissa ut. Och enligt henne gjorde det jäkligt ont.

Är 2011 vårt år
  • Anonym (Undrar)

Jag har haft otroligt ont mellan varven. Men jag har tydligen väldigt hög smärttröskel. Har haft utomkveds där äggledaren sprack och var sprucken i bra många timmar innan operation och jag kände de inte ens..

Men hur ont njursten gör har jag ju självklart ingen aning om.

Vart hade din syster ont?

Jag har haft i nedre delen av magen och igår kväll var jag öm som tusan högre upp också.. Nästan så jag övervägde att fara in faktiskt..

• Bebislängtan82

Kan fråga henne, återkommer strax

Är 2011 vårt år
  • Ninja05

Njursten gör fruktansvärt ont.. Och då har man ont i flanken..

Men dem måste väl ta fler prover på dig tycker man.. Fast å andra sidan kanske du får ge det lite tid med kuren innan den verkar..

• Bebislängtan82

Min syster sa att hon hade ont i underlivet och att det stråladee ut i benen och ryggen

Är 2011 vårt år
  • Anonym (hästskonjure)

Jag hade samma problem för många år sedan. Läkarna mistänkte njursten, men inget hände. Eftersom jag hade blod i urinet så fortsätte uitredningen. Jag röntgades och slutligen gjordes även en typ skiktröntgen (minns inte vad det heter). Det var först på den som det syntes att jag hade en medfödd missbildning i njuren som innebär att jag i praktiken endast har en njure. Den andra är så liten och misbildad att den endast är ett bihang till den andra.  Förklaringen läkaren hade då var att orsaken till smärtan och blodet var att de två njurarna skvde mit varandra och att det därför uppstod blodutsndring i urinnen. Alla värden visade normala resultat.

hade det inte varit för den mer avancerade rntgen så atDetta är säkert 15 år sedan och inget har hänt sedan dess. Jag lever med min enda fungerande njure och hade jag aldrig ens fått veta att jag endast har en njure.

• Anonym (Undrar)

Ja ont i ryggen har jag absolut haft. Har till och med fått utskrivet starka tabletter för att jag inte kunna röra på mig mellan varven..

Ja vi får helt enkelt se vad det är. Jag lämnade prover igår så med lite tur kanske svaren kommer imorgon lr på Fredag. Men man vill som veta direkt.

Jag är oerhört tacksam för svaren!

Tusen Tack!

• Ninja05

iofs tänkte jag på ett njurstensanfall..Men du kan ju ha någon sten där Ts som kan bli till ett anfall.. Så nog borde dem kolla upp dig ordentligt.

• Anonym (Undrar)

Hästskonjure..

Fick du några andra symptom än blod i urinet?

Alla mina symptom är som kvar trots klamydia kuren nu förutom just blodet. Förra kuren jag hade för UVI, då försvann alla symptom samma dag som jag började med tabletterna.

Igår morse hade jag otroligt ont i ländryggen, knappt så jag kunde röra på mig. Men efter en kort stund så försvann bara smärtan. Sen har jag haft lite känningar till och från, men inte som på morgonen..

• Anonym (Undrar)

bebislängtan82:

Att det strålar ut i benen gör det på mig också, men det trodde jag kom från ryggen.. (Jag bar möbler för 2 veckor sen och så small det till i ryggen dagen därpå. efter det hade jag ont på endast vänster sida. )

Efter det har smärtan gått över till hela ländryggen, men jag trodde ändå strålningen kom därifrån.

Nu börjar jag känna mig stensäker på att det är njursten..

Svar på tråden Du som haft njursten...