• LillaMia

Billiga och bra tillbehör till katt?

Någon som har tips på vart jag kan finna billiga med bra tillbehör till en katt? Jag blir snart mamma till en fantastisk birma hane och vill givetvis ge han ett hem som han kommer att trivas i. Jag finns i Värmland.

Tradera och Blocket har jag kikat på, men utan resultat. Visst kommer jag åka runt till djurbutiker men det brukar vara väldiga överpriser på mycket där!?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Billiga och bra tillbehör till katt?
  • mjau84

Billiga och fina stora Klösträd köper du billigast på tyska ebay. Om du går in på svenska katters diskussionsforum och söker på jago24 eller Klösträd så ska det finnas en hel tråd med hur man ska göra när man busar och tips o råd. Har själv beställt därifrån.

• nemo1

Prasseltunneln från ÖB kan jag starkt rekommendera. Alla jourkattungar jag har och haft älskar den. Kostar bara 59:-

• Hoppfull84

man behöver väl eg. inte så mycket grejer. nåt att klösa/klättra på. kattlåda(mitt bästa köp är en sån med tak på, så slipper man ha grus överallt), kattgrus, matskålar, mat (vi kör ett torrt helfoderfrån veterinären, så man slipper släpa hem massa burkmat och diska massa kladd), pälsvårdstillbehör( shampo, borste), kloklippare, ev sele och koppel om man vill lära katten att gå på promenad. men annars behövs det ju inget särskilt. vi gör tidningspappersfjärilar till våra som de ÄLSKAR att leka med, leksakerna från affären har de struntat i totalt.

• Caysa
    nemo1 skrev 2011-01-20 09:05:20 följande:
    Prasseltunneln från ÖB kan jag starkt rekommendera. Alla jourkattungar jag har och haft älskar den. Kostar bara 59:-
    Jaa, den är grymt uppskattad här hemma också!
  • nemo1

Att tänka på är att alla katter uppskattar inte toalåda med tak, kan hända olyckor utanför lådan. Sedan är blötmat som Mjau och Bozita ett mycket bra foder för katterna. Innehåller inga farliga tillsatser och massor av nyttiga proteiner.

• Havanna82

Vad för produkter är det du letar efter? Nog kan vissa djurbutiker ta överpriser, men framförallt har många djurbutiker ganska tråkigt utbud tycker jag och därför köper jag allt på nätet.

• nemo1

Klösträd måste du ha från start om du är rädd om dina möbler.

• LillaMia

Tack snälla ni för tipsen! Jag är mycket van vid katter, men det var längesen jag hade en nu och därför även längesen jag handlade kattgrejer.

Hur säkert är det att beställa kattgrejer från utländska sidor på nätet? Har ingen erfarenhet av det..

• myway

Sen finns det zoobutiken som inriktar sig på att va billigare än alla andra..

jag säger bara vad jag tycker
  • Melsa

Hej!
    Jag skulle vilja tipsa om www.animalstore.se som har massor av fina och roliga katttillbehör av god kvalité och till riktigt bra priser.
    Ta en titt! 

• nemo1

Bild D8, den klösmöbeln köpte jag på tyska ebay för 540:- inkl. frakt till min dörr Skrattande

• Havanna82

Ja, dessa klösträd har blivit populära att sälja från Sverige till högre priset än om man köper direkt från Tyskland själv!

• Goonie
    Havanna82 skrev 2011-04-28 10:17:02 följande:
    Ja, dessa klösträd har blivit populära att sälja från Sverige till högre priset än om man köper direkt från Tyskland själv!
    Är det något speciellt märke på de klösträden som man kan söka på? Har inte köpt därifrån själv men förundrades över priserna om man jämför med de träd som finns att köpa i djuraffärer bl.a.
Svar på tråden Billiga och bra tillbehör till katt?