• VEROzla53VA

tidsbrist

Hej,har funderat mycket om det är dagens teknik som har tagit ifrån barnen självklara umgänge med sina föräldrar p.g.a att det skall mailas, twittras,facebokas, smsas och bloggas.Jag tycker att föräldrarna skall tag sig i kragen o tänka igenom vad det håller på med,det går snabbt att fixa till en unge (4 sekunder) men man skall se till så barnen blir sedda,trygga o omhändertagna på bästa sätt.Kan man inte åstadkomma det  så tycker jag att man skall införa någon slags kör kort  för att klara av alla barns behov som förälder.Uppfostra barn tag tid o kraft från en som färälder,det är vi vuxna som skall visa vägen o sätta regler o lära barnen vet o etiket.Själv är jag både mormor o farmor tycker det rolig att träffa mina 4 barnbarn ofta och det får jag,var inte rädda att tag till all hjälp ni kan få av oss o tag inte förgivet att vi inte vill ställa upp  utan fråga.Det är viktigt för barnen att ha tillgång til sina mor o far föräldrar o det skall vara med respekt åt båda håll.
                                                    en stolt mormor o farmor       Vi behöver varandra

Svar på tråden tidsbrist