• Anonym (nyfiken)

Ultraljud v 19 och se kön??

Vart på RUL i går och vart då 18+1. Bebisen var lite svår att fånga först för den lille hellre rulla runt ;) Men precis när bm skulle ta en bild som hon tyckte vart bra rörde den sig och bilden blev PERFEKT i profil omman såg väldigt mycket. Men nu kommer min fråga.Kan man se kön såpass tidig om det är en pojk?? De måste ju vara lättare att de om de e en pojk än en tjej tidigare. Vi ville inte ta reda på vad de va så vi fråga de inte. Men man ser en jätte tydlig MAKARON :P som ser ut som en lite snopp :P

Någon som vart med om detta?? Har ni såman kan se en bild isf??

• Svar på tråden Ultraljud v 19 och se kön??
  • AlexanderBubben

Ja, man kan se könet så tidigt... Men däremot är det svårt att se om det är en snopp eller en del av navelsträngen eller annat! På det sjukhuset jag gjorde RUL på så säger de inte vilket kön det är, så jag har tyvärr inga bilder med fastlagt kön!

• Anonym (nyfiken)

Okej. De roliga är bara att navelsträngen är någon cm över den lilla saken som sticker ut :P

• Ettantian

Vi har inte tagit reda på könet och vi lyckades heller inte så något som såg misstänkt ut, ända så gick barnmorskan långsamt ner över buken och rumpan, jag känner däremot folk som tagit reda på kön och dem har sett tydligt att det varit en kille :)

• vampyria2

När vi väntade sonen så sa de som gjorde UL redan i vecka 17+0 att de var helt säkra på att det var en liten grabb de såg pungen, de påpekade även att man inte kunde se efter en snopp då det fanns massor av saker som lätt kunde tas för det i magen.

Kan berätta att min sambo och jag hade 6 döttrar innan (han tre och jag tre) så när hon som gjorde UL fick reda på det blev hon så nervös så hon gick och hämtade en annan som också tittade och de tyckte utan att säga vad vi hade innan....när vi sen kom ut från rummet så visste alla att vi skulle få en son efter alla töser och grattade oss känndes lite konstigt om jag ska vara ärlig, vi var inte lika impade som de  Cool

• MumOfThree

Behöver inte vara en pojke, flickors könsorgan kan vara enormt svullet under foster tid och efter förlossning!

Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22
  • MumOfThree
    MumOfThree skrev 2011-01-20 07:59:52 följande:
    Behöver inte vara en pojke, flickors könsorgan kan vara enormt svullet under foster tid och efter förlossning!
    Har hört någonstans att säger dem att det är en flicka blir det oftast så...jag vet fler som fått fel och trott att dem vänta pojke och ut kom flicka ändå...
    Mina älskade söner, Adrian 2003-02-10 & Julian 2009-05-22
  • Anonym (fött i vecka 21)

Det e superlätt att de ser fel!!!

Vårt barn föddes i vecka 21 och könet var inte ens tydligt i verkligheten då utan en dr fick komma och säga om det var en pojke eller flicka eftersom det kan vara så otroligt lika tidigt i graviditen. Flickor kan vara enormt svullna så de ser ut som pojkar!!!!

• mamma till tre busungar

Jo, man kan oftast  se om man är tränad. Dock vet jag inte om det är lättare att se om det är en pojke.

Svar på tråden Ultraljud v 19 och se kön??