Bliglin skrev 2011-01-21 08:11:50 följande:
Alltså, jag vet inte. Men eftersom ägget/embryot oftast fäster i livmoderslemhinnan på dag 7-8-9 efter ägglossning och det är först då som hcg börjar "tillverkas" på allvar så tror jag att det är ett fåtal som kan plussa så tidigt.
Fast kanske fäster ägget tidigare på vissa? Kanske har de extremt hög produktion av hcg? Jag vet inte. Jag vet bara att när jag blev gravid senast så vet jag med bestämdhet att jag hade äl en viss dag pga ul och insemination och jag plussade då på äl +12 (om jag räknar äl-dagen som dag 1) och då var jag gravid med tvillingar.
Jag fick då minus på dag äl + 11. Fast jag kanske har låg hormonproduktion?
(Jag har 12-13 dagars lutealfas oftast)
Nu tror jag att jag äntligen är gravid igen. Men jag har just testat minus idag på äl+14 (eller äl+13). Är inte helt bombsäker på äldag då jag inte testade med äl-sticka eller så, bara utgår från äl-smärta etc.
Så, antagligen är det åtminstone inte tvillingar

eller så kommer mensen dundrande snart...
Tack för svar. Kul att det tog sig med inseminationen. Min första pojk är född 93 genom insemination på sofiahemmet. Har levt oskyddat i alla år och fick en dotter till, av sig självt. Försölte sedan måånga år, men nån på sofiahemmet sa att det kan försvåra att bli gravid med kort lutealfas. Plussade i somras, när jag totalt gett upp tanken på bebis (45 år!!!) - denna gång med ny man. Tyvärr fick jag MA.
Testade med sticka idag, och det var hur negativt som helst! Är på dag 8 + efter ÄL.
Intressant det du skrev om "att det i medeltal tar 4 dagar sedan ägget fäst för hcg att klättra upp till mätbart
"
Så då kanske jag inte ska kasta in handduken helt ännu, trots min skyhöga ålder!
Hoppas du får plus snart. Var det inseminagtion nu med?