Barnlösa Eskilstuna -forts. nr 2
Tråden var stängd så jag börjar med en ny tråd för oss som bor runt Eskilstuna och har svårt att få barn.
Tankar, stöd, råd om allt kring behandlingar men också om det vi känner för att dela med oss.
Tråden var stängd så jag börjar med en ny tråd för oss som bor runt Eskilstuna och har svårt att få barn.
Tankar, stöd, råd om allt kring behandlingar men också om det vi känner för att dela med oss.
Hej hej igen!
Igår var jag och tog blodprov så nu på em ringde sköterskan Chatarina och sa att imorgon ska jag börja med första sprutan.
Blir lite nervös. Att ta en spruta i magen - själv- är inte riktigt vad jag tycker verkar vara det lättaste. Jag har svårt att se mig trycka in en nål i magen och om den inte kommer in tillräckligt långt så ska jag trycka in den längre.... hua!!
Samtidigt är det skönt att komma vidare i behandligen efter mycket sprayande :o)
Hej, hörde av Amigo på förra tråden att det finns en klinik i Eskilstuna där tiden var bara ett par veckor. Kostar det som vanligt läkarbesök? Eller står man för allt där? Nån som vet? Vad händer på såna här kontroller?
/S
Ja jag tror att de går på Kvinnohälsan. Det ska kosta som ett vanligt besök vad jag förstått. Ring och kolla vet ja!
Hej!
Hur lång väntetid är det på Kvinnohälsan? Är de verkligen bra där? Själv går jag i Strängnäs, privat, hon är jättebra.
Hälsningar från en till E-tunabo
Hejsan!!
Telian:Jag går på Kvinnohälsan. När jag ringde dit tog det tre veckor tills vi fick komma. Jag tycker att de har varit bra hittills, har bara varit där en gång. Håller på att gå igenom alla tester. Ska tillbaka i mitten på Januari och få vidare besked. De tog inte in fler före jul på IVF-klinikerna sa hon.
Vart går du i Strängnäs då? Är det inte landstingsreducerat? Är själv från Strängnäs det är därför jag undrar.
Suzan: Det kostar 200 kr för ett besök på Kvinnohälsan. Frikort gäller. Skönt va?
Princess And The Pea: Hur går det med sprutorna? Är det läskigt? Hur mår du, har du några biverkningar? När är ditt ÄP?
1000 frågor, säg ifrån om jag är jobbig!!
Är väldigt nyfiken på vad som komma skall.
Kram på er!!
Hej!
Jag går hos Gunilla Björk, tror hon heter så, det var ett tag sedan jag var där, i våras...hehe dåligt minne, börjar ju bli gammal :). Hon tar också landstingstaxa men hon är ju dock endast gynekolog och gör ju inga utvidgade utredningar, vi har endast fått Pergotime av henne och sedan sa hon att om inte det funkar så får vi gå vidare, vad hon menade med det vet jag inte, jag glömde fråga,....där har vi minnet igen...puh! Så ni är 2 från S-näs och endast jag från E-tuna...hmmm trots att E-tuna är större...jaja E-tunaborna har kanske inte hittat hit.... :)
Hej Malrog.
Har varit så spänd i magen idag. Går och funderar på att jag ska förtränga och låtsas att jag är gravid, hihi , bara för en timme eller så och att det är magen som växer och spänner . Usch, blir tokig av detta. Allt tänkande runt omkring.
Har märkt att jag skiftar i humör. Från att vara glad till ja som idag när jag slog i tån så fick jag en gråtattack och blev så väldans egocentrisk och har nog aldrig tyckt så synd om mig själv - fram till jag insåg att Hallå, nu får det vara bra!
Biverkningar under spray och sprutor har varit ont i magen, spänd i magen och lite småhugg kring äggstockarna - som innan mens. Huvudvärk också men jag har migrän ganska ofta annars också så...
Idag tog jag äggmognadssprutan Otrivelle. Den ska man ta exakt den tiden man får ordinerad så precis på pricken 21.30 åkte en läääskigt stor nål in i min mage och det var då inte något favoritögonblick... hua. Men nu är det gjort. Imorgon ingen spruta och på onsdag kl 9.30 är det äggplock. Peppar peppar
Hur går det själv?
Hejsan!
Idag lämnade jag mitt sista blodprov, de ska vi få svar på hur de blev i Januari. Jag vet inte riktigt vad som kommer att hända sen om vi får påbörja hormonbehandlingarna då eller om vi måste vänta ytterligare. Det beror nog på köerna på IVF-klinikerna, tror jag. Min sambo ska lämna sitt prov den 17 Januari och det tar väl nån vecka innan vi får svar på det.
När alla prover är klara och allt är ok hoppas jag ialla fall på att få köra igång, men man vet ju aldrig...
Jodå, det finns fler eskilstunabor här...!
Går också på kvinnohälsan. Har gjort ett första ICSI i början på november...men nej, det blev ingen bäbis. Kommer att försöka snart igen.
NU till min fråga: är det någon som har provat och vet någon bra akupunktör som har hjälpt er under IVF? Någon i eskilstuna med omnejd.